همتی: ان شاء‌الله نرخ ارز کنترل می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی دلیل افزایش نرخ ارز را کاهش درآمدهای ارز کشور دانست و گفت: عرضه ارز در سامانه نیما افزایش یافته و خرید اسکناس در بازار ارز به حداقل رسیده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تقدیر از صادرکنندگان خوشنام و خدمات آنها به اقتصاد کشور، گفت: طی روزهای اخیر روزانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه می‌شود که در کنار منابع بانک مرکزی تأمین ارز واردات شتاب گرفته است.

وی افزود: با مشورت اتاق بازرگانی و هماهنگی با وزارت صمت به زودی اقداماتی ویژه‌ای برای استفاده حداکثری از منابع صادرکنندگان برای تامین ارز موردنیاز واحدهای تولیدی انجام خواهیم داد.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: دلیل افزایش نرخ ارز صدور بخشنامه‌های متعدد ارزی نبوده است بلکه دلیل آن کاهش درآمدهای ارزی کشور است.

طبق اعلام بانک مرکزی، رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه از صادراتی که برای ما ارزآوری داشته باشد حمایت می‌کنیم، گفت: لذا ما اصلا قصد نداریم که در شرایط فعلی اقتصاد، به صادرکنندگان فشار وارد کنیم و یا آنها را برای رفع تعهد ارزی به قوه قضائیه معرفی کنیم.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی در پایان تاکید کرد: مشکلات ناشی از تحریم و اثرات آن بر صادرات را اطلاع دارم و علت کاهش صادرات ما در ۶ ماهه ابتدای سال دقیقا مشخص است و ان شاء الله در نیمه دوم سال جهش خوبی در این زمینه خواهیم داشت و ان شاء‌الله نرخ ارز نیز کنترل می‌شود و شرایط بازار در خصوص نرخ ارز مثبت‌تر شده است و نکته دوم اینکه عرضه ارز در سامانه نیما بسیار بهتر شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.