همت آزاد راه است/ با آرم طرح ترافیک روزانه موافقم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت مدرس گفت:‌همت با توجه iبه اینکه هیچ تقاطع همسطحی ندارد و تنها آزاد راه پایتخت محسوب می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از کارگاه تخصصی خبرنگاران پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه دکتر صفارزاده با اشاره iبه اینکه اکثرالفاظ و کلماتی که در خصوص تردد خودروها مورد استفاده قرار می گیرد، الفاظی وارداتی می باشند، گفت: ترافیک iبه معنای رفت و آمد معنای عاقلانه ای دارد و شهروندان را اذیت نمی کند اما چیزی که سبب آزردگی خاطر شهروندان می گردد تراکم ترافیک است.
وی با تاکید بر اینکه در تهران اتوبان نداریم، افزود:‌ بزرگراه ها می توانند تاطع همسطح داشته باشند مثل بزرگراه های رسالت، مدرس، و صیاد شیرازی.
وی iبه برشمردن انواع سرعت بر اساس حمل و نقل پرداخت و یادآور شد:‌ سرعت آنی، سرعت متوسط مکانی، وقتی، سرعت طرح و سرعت مطمئنه از جمله انواع سرعت است.
صفارزاده با تاکید بر اینکه بایستی برای تعیین سرعت در معابر و بزرگراه ها همهی پارامتر ها لحاظ شود، تصریح نمود: برای تعیین سرعت بایستی آسفالت، شانه راه و … را در نظر بگیرند.
وی iبه سیکل چراغ های راهنمایی و رانندگی اشاره نمود و اذعان داشت: فاصله وقتی بین سبز، زرد و قرمز شدن چراغ یک بازده وقتی مشخص است و از لحاظ علمی کنترل دستی چراغ های راهنمایی و رانندگی صحیح نمی باش.
صفارزاده یادآور شد:‌ یک بازده وقتی در چهار راه ها iبه عنوان allred تعریف شده که در این بازده وقتی که بین ۳ تا ۵ ثانیه است، مدت وقتی است که برای تخلیه تقاطع از خودرو اختصاص داده می گردد اما متاسفانه شهروندان iبه این موضوع توجهی ندارند.
وی در خصوص کنترل هوشمند چهارراه ها خاطر نشان نمود:
کنترل هوشمند iبه معنای کنترل همهی مسیرها از هر ۴ طرف در تقاطع ها و شمارش تعداد خودروهای موجود در هر سمت است و بر اساس تعداد خودروها سیکل چراغ راهنمایی و رانندگی تعیین می گردد که ای مورد iبه نوبه خود می تواند تراکم ترافیک را ساماندهی کند.
صفارزاده در پاسخ iبه سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر قانونی بودن تبصره برای محدوده طرح ترافیک گفت: در هر کشوری محدوده ای را iبه عنوان محدوده طرح ترافیک تعیین می نمایند و تعدادی خودرو را برای تردد روزانه در آن مجاز می دانند و شهرداری تهران متولی اصلی این امر است و اختصاص آرم های طرح ترافیک روزانه می تواند بسیار مفید باشد و iبه شخصه با آرم طرح ترافیک روزانه موافقم./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.