همدستی آل سعود در اشغال جزایر عربستانی/تحولات جدی در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الحرمین، فواد حداد استاد عربستانی دانشگاه لندن ازعبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خواست که به سکوت، پنهان کاری و سانسور رسانه ای درباره جزایر صنافیر و تیران عربستان که در سال ۱۹۶۷ از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده است، پایان دهد.

وی افزود: تا کنون متاسفانه حتی شکایتی به سازمان ملل درباره ادامه اشغال جزایر مذکور از سوی اسرائیل نشده است، این حق ماست که دلیل این سکوت و سانسور رسانه ای درباره دو جزیره را بدانیم.

حداد بیان کرد: این سکوت به دلیل ترس از اسرائیل است یا عربستان و اسرائیل به عنوان دو همپیمان به استراتژی های آمریکا در منطقه کمک می کنند یا اینکه توافق پشت پرده ای در جریان است.

شایان ذکر است جزیره تیران” به طور رسمی متعلق به کشور عربستان سعودی است و در ورودی تنگه تیران قرار دارد و خلیج عقبه را از دریای سرخ جدا می‌کند. مساحت جزیره تیران بالغ بر ۸۰ کیلومتر مربع است. این جزیره به همراه “جزیره صنافیر” که مساحت آن به حدود ۳۳ کیلومتر مربع بالغ می‌شود، قبل از جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ از سوی “ملک فیصل” در اختیار جمال عبدالناصر،‌ رئیس جمهور وقت مصر قرار گرفت تا مصر از این جزایر در جنگ علیه رژیم صهیونیستی استفاده کند، اما شکست مصر سبب شد تا این جزایر به تصرف ارتش رژیم صهیونیستی درآمد. 

از سوی دیگر فکری عبدالمطلب پژوهشگر مصری و کارشناس امور عربستان گفت : مشروعیت آل سعود امروز در معرض نابودی جدی قرار گرفته است.

وی افزود: تحولات کنونی عربستان به ویژه تظاهرات و اعتراضات در قلب پایتخت این کشور نشان دهنده جدی بودن تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در عربستان است.

عبدالمطلب تاکید کرد: بهار عربی در بحرین و یمن به پایان نرسیده و در عربستان شروع شده است و تحرکات قوی تر از قبل شده است.

وی بیان کرد: فهرستی از اسامی مسئولان سعودی که دستشان به خون تظاهرات کنندگان منطقه الشرقیه آغشته است، وجود دارد که در راس آنها می توان به محمد بن فهد امیر منطقه الشرقیه اشاره کرد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.