همدلی جامعه برای پیشگیری از کودک آزاری

۰۱م آذر ،

قائم مقام سازمان رفاه خدمات اجتماعی و مشارکتهای شهروندی شهرداری تهران گفت: کودکان خیابانی سرمایه های اجتماعی می باشند که با همدلی جامعه برای پیشگیری از کودک آزاری رفاه و هم بستگی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، نجم الدین محمدی امروز در همایش پیشگیری از کودک آزاری در سرای محله تجریش با بیان این مطلب افزود: شهرداری با ارائه آموزش های لازم به شهروندان و هم چنین شناسایی کودکان خیابانی برای پیش گیری از کودک آزاری پیش گام بوده است.

قائم مقام سازمان رفاه شهرداری تهران اظهار داشت: ارتباط با کودکان خیابانی سبب توانمند سازی و ایجاد اتمناد به نفس در آنها می شود.

محمدی تصریح کرد: وجود آسیبها و مشکلات سبب می شود تا اشخاص جامعه را به هم پیوند داده و همدلی و وفاق در جامعه برای حل مشکلات بیشتر شود.

در ادامه این همایش نرگس هادیزاده دبیر جامعه ایمن شهرداری منطقه یک با اشاره به اعضای ۵۳ نفری کارگروه پیشگیری از آسیب اظهار داشت: مؤسسات خیریه سازمانهای بین بخشی، دانشگاهها و اشخاصی که در زمینه کودک تجربه و اطلاعات دارند عضو این کارگروه می باشند.

دبیر جامعه ایمن شهرداری منطقه یک با اشاره به این کد کارگروه پیشگیری از خشونت و رفتارهای پرخطر در مجموع کار گروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: این کارگروه با NGO ها، انجمن تعالی، انجمن کودکان کار و ادارات بهزیستی در ارتباط است.

وی اذعان داشت: از طریق بروشورهای متعدد و اطلاع رسانی محیطی رو بیلبردها، آموزشهایی در زمینه کودک آزاری به شهرودان صورت می گیرد.

های زاده خاطرنشان کرد: از طربق شماره ۱۲۳ کودکانی که مورد آزار قرار می گیرند می توانند مددکار اجتماعی را به خانه دعوت کنند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.