همدلی و همکاری قوای سه گانه برای حل مشکلات اقتصادی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

خطیب نماز جمعه تهران بر لزوم همدلی و همکاری قوای سه گانه و مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی تاکید نمود.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران افزود: مشکلات اقتصادی از پیچیده ترین مشکل هاست و اگر چنین نبود آمریکا و اروپا که اکنون درگیر آن می باشند با آن همه تجربه و سابقه خود مشکلاتشان را حل می نمودند.
وی با اشاره به نامه سران سه قوه به رهبر معظم انقلاب و اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی گفت: مسئولان به خدا، مردم و امام وقت(عج) بدهکارند و باید دین خود را ادا نمایند و اگر اختلاف میانشان باشد به کشور ضربه می خورد.
امام جمعه موقت تهران افزود: باید مسئولان در کنار هم و با همفکری درباره مشکلات ارز، صادرات و واردات و گمرک  راهکار بیندیشند و تهدیدها را به فرصت تبدیل نمایند.
آیت الله جنتی همچنین تاکید نمود: هم مردم باید در مصرف خود صرفه جویی نمایند و هم دولت باید از کارهایی مانند جشن گرفتن و برنامه های زاید و پرهزینه که می توان انجام نداد پرهیز کند.
وی همچنین به حوادث اخیر در سوریه و کمک های مالی عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا، انگلیس و اسرائیل به دشمنان مردم سوریه اشاره نمود و گفت: ۹۵ درصد تروریست های حاضر در سوریه ،‌خارجی می باشند بنابراین آیا کشورهای یادشده می توانند ادعا نمایند که  به شورشیان کمک نمی نمایند؟ آیا آنها تروریست نمی باشدند؟ پس این پول ها و سلاح ها از کجا وارد سوریه می گردد؟
خطیب نمازجمعه تهران افزود: هدف اصلی دشمنان سوریه متلاشی نمودن حکومت آن است چراکه این حکومت قدرتی است که با اسرائیل درافتاده است.
آیت الله جنتی در ادامه به انتخابات آمریکا اشاره نمود و گفت : این انتخابات  مایه رسوایی و بی آبرویی این کشور بود و بها های میلیاردی تبلیغاتی درپی داشت.
وی همچنین درباره سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور تصریح نمود : اگرچه این  یک حق قانونی بجا و به مورد و اصل آن محفوظ است اما نمایندگان با خود ارزیابی نمایند که در شرایط فعلی این کار تا چه مقدار به مصلحت است و به چه میزان دشمن از آن بهره برداری می نماید، چه کسانی از آن خوشحال می شوند و چه کسانی ناراحت خواهند شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر چنانچه این سوال انجام شد و رئیس جمهور به مجلس آمد موضوع جنگ و جدال نمی باشد بلکه سوال است اگرچه معتقدم اگر در جلسه خصوصی و غیررسمی این سوال انجام می شد بهتر بود اما اگر می خواهند به مجلس هم بکشانند اختیار با خودشان است.
آیت الله جنتی تاکید نمود: طرح سوال از رئیس جمهور باید دوستانه باشد و خدای نکرده از روی کینه ورزی یا خلاف اخلاق، وحدت و ادب نباشد.
وی همچنین از ۲۲۰ نماینده مجلس به خاطر امضای بیانیه ای در لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید آنان بر وحدت قدردانی نمود.
خطیب نمازجمعه تهران همچنین رحلت عالم بزرگوار آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد را به حوزه های علمیه، علما و مردم استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد تسلیت گفت و افزود: ایشان سنگری نفوذناپذیر در مقابل جریان های انحرافی پیش و بعد از انقلاب بود.
آیت الله جنتی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، محرم را از نعمت های بزرگ خداوند به شیعه دانست و گفت: با آمدن این ماه مملکت حسینی می گردد که باید قدر آن را بدانیم و از ظرفیت آن حداکثر استفاده را ببریم.
وی افزود: جنبه عاطفی عاشورا بسیار قوی است که باید به جنبه حماسی آن یعنی مبارزه با ظلم، امر به معروف و نهی از منکر، شهادت طلبی،‌ رشد فکری، بصیرت افزایی، شناخت و سلطه ناپذیری مقابل دشمن نیز توجه شود.

خطیب نمازجمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: معرفت و محبت اهل بیت (علیهم السلام) نعمت بزرگی است که همواره باید قدردان و شکرگزار آن باشیم.
آیت الله جنتی با اشاره به روزهای پایانی ماه ذی الحجه افزود: ذی الحجه ماه بسیار نورانی و شریفی است که مناسبت های مهمی مانند عرفه ، قربان ، غدیر و مباهله در آن قرار گرفته است.
وی با اشاره به آیه مباهله و تشریح واقعه آن در وقت پیامبر(ص) گفت: عبارت “انفسنا و انفسکم” در آیه مباهله و همراهی حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و حسنین(ع) با پیامبر(ص) برای مباهله ، سبب دیگری است که نشان می دهد این عزیزان جزو خود پیامبر(ص) می باشند و این از افتخارات شیعه است.
امام جمعه موقت تهران تصریح نمود: کسانی که منکر مقام حضرت علی(ع) می باشند آیا کسی بهتر را در قرآن سراغ دارند؟
آیت الله جنتی افزود: چنین افتخاراتی سرمایه های بزرگ معنوی برای دنیا و آخرت ماست که باید آنها را حفظ کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و روایات گفت: اینکه از بعضی اعمال و عبادات خود نتیجه لازم معنوی را نمی گیریم ناشی از این است که اعمالمان گاهی با مواردی مانند ریا اساسا فاسد متولد می گردد و یا در اعمال خود شرک می ورزیم و بدین ترتیب اعمالمان باطل می گردد.
خطیب نماز جمعه تهران در این زمینه به تاثیر سوء آزار دیگران اشاره نمود و  افزود: کسی که بنده مؤمنی را بیازارد مانند کسی است که خدا و پیامبر (ص) را آزرده است.
آیت الله جنتی تاکید نمود:  اشخاص باید اینگونه تربیت شوند که از طعنه و تهمت زدن بپرهیزند و دیگران همواره از زبان و قلم آنان آسوده باشند.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.