همراه فرزندانمان را خودمان انتخاب کنیم

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

معضل تازهی که این روزها بیش از پیش به چشم می خورد، دسترسی طیف وسیعی از جامعه به تلفن همراه و رواج استفاده بی قاعده از پیامک و بلوتوث توسط کودکان و نوجوانان است که سبب آشفتگی در نهاد خانواده می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، استفاده از وسایل ارتباطی مثل تلفن همراه، پیامک و بلوتوث نیازمند مدیریت صحیح است که در غیر این صورت آسیب هایی را می تواند به همراه داشته باشد.
یک روانشناس گفت: والدین باید اول به فرزندان خود آموزش صحیح ارتباط مخابراتی را بدهند و بعد تلفن همراه در اختیارآنها قرار دهند در غیر اینصورت استفاده تلفن همراه می تواند برای آنها پیامدهای منفی داشته باشد.
مظلومی با اشاره به معضلات اجتماعی که از سنین پایین آغاز می گردد گفت: والدین باید تلفن همراهی در اختیار فرزندان قرار دهند که قابلیت جابجایی و نگهداری عکس، فیلم و … را نداشته باشد، چرا که اغلب محتوای پیامک ها و بلوتوث ها  برای گروه سنی آنها مناسب نمی باشد و بسیار سریع با مسائل نامربوط مواجه می شوند.
وی در پایان خاطر نشان نمود: والدین باید بر روی تلفن همراه فرزندان کنترل داشته باشند و جزء شرط و شروط باشد که این تلفن همراه برای شما اما تحت نظر ما.
در نتیجه، کودکان و نوجوانان وقتی با تکنولوژی تلفن همراه که حاوی ویژگی هایی مانند پیامک، بلوتوث، عکس برداری، فیلم برداری است آشنا می شوند دیگر کمتر حوصله درس خواندن را دارند و این بی توجهی افت تحصیلی را به دنبال دارد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.