همسران طلاب نقش برجسته‌ای در نشاط تبلیغی روحانیون دارند

سه شنبه ۶ تیر – ۰۹:۵۸:۰۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

آیت‌الله حائری شیرازی:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- عضو خبرگان رهبری در سخنانی به تبیین نقش همسران طلاب و روحانیون در موفقت و عدم موفقیت‌های تبلیغی طلاب پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ آیت‌الله حائری شیرازی، پنجم تیرماه، در اختتامیه ششمین دوره علمی و کاربردی همسران مبلغان «همیاران تبلیغ» که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، درباره نقش همسران در موفقیت فعالیت‌های تبلیغی طلاب، اظهار داشت: همسران طلاب می‌توانند موجب موفقیت و نشاط مبلغان در عرصه‌های تبلیغی عدم موفقیت آنها شوند.
عضو خبرگان رهبری افزود: خداوند برای این که پیامبر اسلام(ص) در ترویج آموزه‌های اسلامی پشتوانه محکمی داشته باشد، شخصیت توانا و دانایی چون حضرت خدیجه(س) را برای او قرار داد؛ همان طور که حضرت علی(ع) پشتوانه رسول اکرم(ص) در میان دشمان بود، حضرت خدیجه(س) نیز خستگی و افسردگی را شوهر خود دور می‌نمود.
استاد اخلاق حوزه ادامه داد:‌ زمانی که زن، نشاط، محبت و لطف خود را اندوخته و برای همسرش صرف کند، مبلغ نیز می‌تواند با جدیت بیشتری به فعالیت‌های دینی وتبلیغی بپردازد؛ در چنین شرایطی اجری که مبلغ از تبلیغ خود می‌برد، همسر او  نیز از آن بهره‌مند می‌شود.
وی با بیان این که طلاب باید محیط خانواده را دوستانه و با محبت کنند، گفت: زمانی که مرد محبت وارادت خود را با اخلاص به همسرش ارائه نماید، زن نیز همین محبت را به فرزندان منتقل می‌کند و موجب تربیت درست فرزندان می‌شود.
آیت‌الله حائری شیرازی با بیان این که وجود مشکلات بزرگ و حل نشدنی، نشان دهنده نبود محبت می‌باشد، افزود: افرادی که فرزندانشان از شخصیت‌های برجسته می‌شوند، محیط‌های امن و با محبتی برای آنها ایجاد کرده‌اند.
عضو خبرگان رهبری در پایان به همسران طلاب توصیه کرد: با محبت مشکلات همسر و فرزندان خود را برطرف کنند و با تشویقی که نسبت به کارهای آنها انجام می‌دهند آنان را به آینده امیدوارتر سازند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۶۰۹۵۸۰۰۲۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.