همکاری تلویزیون با بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس

جام جم آنلاین: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلویزیون در نشست مشترک معاون سیما و مدیران شبکه‌ها با رئیس و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سیما، سردار کارگر رئیس این بنیاد که به همراه تنی چند از مسئولان آن مهمان علی دارابی و مدیران شبکه‌های سیما بود، با آنها در خصوص بزرگداشت هر چه بهتر هفته دفاع مقدس در سیما هم اندیشی کرد.

کارگر، همکاری روز افزون سیما برای اعتلای مفاهیم عالی دفاع مقدس را ستود و برنامه‌های تولید شده در شبکه‌های مختلف سیما را در این حوزه، یاد آور دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان، توصیف کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تولید کمی و کیفی فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی فاخر در خصوص دفاع مقدس، سرداران و رزمندگان اسلام و ترویج ارزش‌های آن، تشکیل سازمان سینمایی، حوزه هنری و خبرگزاری دفاع مقدس را از برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر شمرد.

کارگر با تشریح برنامه‌های این بنیاد در هفته دفاع مقدس همکاری هر چه بیشتر شبکه‌های سیما را برای انعکاس آن، در راستای فرهنگ سازی و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس خواستار شد.

وی رژه نیروهای مسلح، تجلیل از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، رزمایش سپاه در ۳۱ استان، برپایی نمایشگاه آثار جنگ تحمیلی و به اهتزاز در آوردن بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سراسر کشور برشمرد.

علی دارابی معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور سیما نیز تولید و پخش بیش از ۱۲۰ برنامه را از شبکه‌های سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس، انجام وظیفه همرزمان شهدا و رزمندگان در خانواده رسانه ملی توصیف کرد و گفت: صدا و سیما بدون هویت دفاع مقدس شانی برای خود قائل نیست و تمام توان خود را برای انجام شایسته رسالت رسانه‌ای خود در این خصوص به کار خواهد گرفت.

دارابی شعار راهبردی سیما را در هفته دفاع مقدس خودباوری و ایثار ملی عنوان کرد و برخی از ویژه برنامه‌های شبکه‌ها را بر شمرد.

معاون سیما پخش فیلم‌های سینمایی خاص دفاع مقدس و فیلم‌های ضد استکباری، ویژه برنامه‌های ترکیبی، گفت و گو محور، سرود و موسیقی حماسی و مستند دوران جنگ را از جمله برنامه‌های شبکه‌های سیما در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

دارابی تصریح کرد: بازخوانی نقش قشرهای مختلف مردم در حماسه دفاع مقدس از جمله جوانان، دانشجویان و دانش آموزان، ورزشکاران، روحانیون، جهادگران و راهکارهای ترویج فرهنگ و ایثار، جهاد و شهادت با حضور چهره‌های شاخص دفاع مقدس از دیگر اولویت‌های برنامه‌های سیما در این ایام است.

وی افزود: در این برنامه‌ها توطئه‌ها و حمایت‌های استکبار و صهیونیسم جهانی از رژیم بعثی عراق تبیین و پرده از نقاب منافقانه رسانه‌های غربی در برخورد با انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برداشته می‌شود.

به گفته دارابی برنامه‌های مختلف شبکه‌های سیما، زبان مخاطبان خاص آن، دلاورمردی‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات‌های مختلف به تصویر می‌کشند.

دارابی گفت: فیلم‌های « شور شیرین »، « روزهای زندگی »، « به کبودی یاس» و « زخم شانه حوا » از جمله فیلم‌هایی است که برای نخستین بار به این مناسبت از شبکه‌های یک و دو پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه « دیروز، امروز، فردا » نیز در هفت شب متوالی این هفته با حضور حماسه سازان دفاع مقدس و کارشناسان مربوط، فرهنگ مقاومت و پایداری و نتایج و دستاوردهای آن را بری ایران بررسی می‌کند.

معاون سیما گفت: برنامه « طلوع» شبکه چهار سیما نیز در هفت شب متوالی به نقش دانشگاه ها، استادان و دانشجویان در دفاع مقدس می‌پردازد.

دارابی اظهار کرد:چهره‌هایی نظیر وزیر خارجه دوران جنگ، مسئول تبلیغات جنگ، فرماندهان ارتش و سپاه و مسئولان جهاد سازندگی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از جمله مهمانان برنامه‌های شبکه‌های سیما در این هفته‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.