همکاری غول‌های موبایل با ویندوزفون ۸

شرکت‌های نوکیا، سامسونگ، هوواوی و HTC آمادگی خود را برای ساخت گوشی با سیستم عامل ویندوز فون ۸ اعلام کرده‌اند.
ظاهرا شرکت‌های نوکیا، سامسونگ، هوواوی و HTC قصد دارند در رده نخستین تولیدکنندگان گوشی مبتنی بر ویندوزفون هشت باشند.
وکیا یکی از شرکت‌هایی است که به طور حتم گوشی مبتنی بر ویندوز هشت خواهد ساخت.
بنابراین سامسونگ و HTC و هوواوی در رده بعدی تولیدکنندگانی قرار می‌گیرند که قرار است از ویندوز فون هشت در ساخت گوشی‌هایشان بهره ببرند.
هوواوی هم یکی از شرکت‌هایی است که قصد دارد با استفاده از این سیستم‌عامل سهم مایکروسافت را در بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا افزایش دهد.
مایکروسافت اعلام کرده که بر روی ساخت پردازنده‌های دوهسته‌ای متمرکز می‌شود و انتظار می‌رود تراشه‌های Snapdragon S3 و S4 بر روی ای دستگاه‌ها قرار گیرد.
به گزارش موبنا، بر این اساس انتظار می‌رود نوکیا برنامه‌ها و نرم‌افزارهای خوبی بر روی دستگاه‌هایی که با پشتیبانی از این نرم‌افزار راهی بازار می‌کند عرضه کند.
گزارش‌ها حاکی است که این دستگاه‌ها بر پایه پردازنده MSM8960 کوالکام راهی بازار خواهند شد.
مایکروسافت یک شرکت چند ملیتی است که مرکز آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت، بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار رایانه در دنیاست که به انتشار کتاب و تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارایه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد. فعالیت اصلی آن در زمینهٔ طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارایهٔ خدمات نرم‌افزاری برای ابزارهای رایانه‌ای است و دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشینگتن در آمریکا قرار دارد.
پرفروش‌ترین محصولات مایکروسافت، سیستم‌عامل «ویندوز» و نرم‌افزار «آفیس» است مایکروسافت که در ابتدا کار خود را توسط بیل گیتس و پُل جی. آلن با ساخت و فروش زبان برنامه‌نویسی بیسیک (Basic interpreters) برای «آلتایر» Altair شروع کرد، در اواسط دههٔ ۸۰ میلادی با طراحی سیستم‌عامل داس بر بازار سیستم‌های عامل رایانه‌های خانگی مسلط شد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.