همکاری های ایران و روسیه ، ضامن صلح و امنیت برای دو ملت و ملت های منطقه است

پنجشنبه ۱۸ خرداد – ۰۱:۱۹:۵۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

احمدی نژاد در دیدار رییس جمهور روسیه:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه دو دوست و همسایه با سابقه طولانی و همکاری های مثبت و سازنده با یکدیگر بوده و تاریخ و آینده مناسبات میان دوکشور، گسترش این روابط را مطالبه می کند، اظهار داشت: همکاری های ایران و روسیه ضامن صلح و امنیت برای ملت های دو کشور و ملت های منطقه خواهد بود.
 به گزارش خبرگزاری آریا، محمود احمدی نژاد بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در حاشیه دوازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، در دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با بیان اینکه فرصت های بسیار خوبی در دو کشور برای فعال کردن همه ظرفیت های موجود به منظور گسترش همکاری های مشترک وجود دارند، گفت: شرایط منطقه ای و بین المللی،‌ همکاری ها و روابط گسترده تر ایران و روسیه را اقتضاء می کند .
رییس جمهور با بیان اینکه تهران و مسکو به تعبیری در یک جبهه قرار دارند، افزود: بدخواهانی هستند که با پیشرفت و گسترش روابط و همکاری های ایران و روسیه مخالفند و امروز که جهت گیری های آنان به سمت شرق گسترش یافته، همکاری های جمهوری اسلامی ایران و روسیه می تواند ضامن استقرار صلح و امنیت برای ملت های خودشان و دیگر ملت های منطقه باشد.
دکتر احمدی نژاد خطاب به رییس جمهور روسیه اظهار داشت: با اراده ای که در روسای جمهور ایران و روسیه وجود دارد باید روابط میان دو کشور را به گونه ای تنظیم و طراحی کنیم که شاهد جهشی در سطح مناسبات فی مابین و همه جانبه باشیم.
رییس جمهور با اشاره به اینکه نگاه ایران به آینده روابط با روسیه بر پایه روابطی پایدار ، جهت گرفته است، تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط خود با روسیه ندارد.
وی با اشاره به اینکه تکمیل و راه اندازی نیروگاه بوشهر به نمادی خوب و امیدبخش از دورنمای همکاری های سازنده ایران و روسیه تبدیل شده است، گفت: دو کشور می توانند بر همین اساس در بخش های گوناگون دیگر نیز همکاری های خود را گسترش دهند.
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتصادی آماده گسترش همه جانبه روابط و مراودات تجاری و سرمایه گذاری های مشترک خود با روسیه است و همین بستر و اراده را در بخش های فرهنگی و گردشگری نیز دارا می باشد.
رییس جمهور مسائل دریای خزر را زمینه و بستر بسیار مساعدی برای بسط روابط و همکاری های دو کشور عنوان کرد و گفت: معتقدم تفاهم ایران و روسیه درباره مسائل دریای خزر می تواند زمینه مناسبی برای دعوت از سایر کشورها و رسیدن به تفاهمی جامع درمورد مسائل این حوزه باشد.
دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک مجدد به ولادیمیر پوتین به مناسبت انتخاب دوباره وی به سمت ریاست جمهوری روسیه افزود: مطمئنم روسیه با مدیریت شما دوران خوبی را پشت سر خواهد گذاشت؛ جمهوری اسلامی ایران برای ملت روسیه احترام زیادی قائل است و آن را ملتی بزرگ و قوی می شناسد که توانسته از دل حوادث بزرگ تاریخ، سربلند بیرون آمده و امروز جایگاه شایسته و مهمی برای خود در عرصه بین الملل به دست آورد .
رییس جمهور همچنین با اشاره به گفت و گوی تلفنی چندی پیش خود با رییس جمهور روسیه اظهار داشت: در آن گفت و گو توافقات خوبی حاصل شد، ‌دیدگاه ها به یکدیگر نزدیک و راه برای آینده بهتر در روابط هموار شد و مطمئنم روابط دوستانه وهمکاری های دو کشور هر روز عمیق تر و مستحکم تر از قبل شود .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۷۱۳۱۹۵۴۹۵۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.