همه امکانات نباید در یک دانشگاه متمرکز شود/مشارکت انترن‌ها در طرح پزشک خانواده از مرداد

۰۹اردیبهشت،

29-230.jpg

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به عدالت آموزشی، اظهارکرد: در همه جای دنیا این مسله مطرح است و در کشورهای پیشرفته نیز به مسئله عدالت آموزشی توجه ویژه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری جشنواره شهیدمطهری، افزود: نباید این تفکر را داشته باشیم که همه امکانات را به یک مکان اختصاص بدهیم، به عنوان مثال با توجه به اینکه آکسفورد با لندن فاصله دارد، اما این شهر خودش یک مرجع علمی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت ماموریتی عمل کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید به هر دانشگاه یک ماموریت داده شود.

عین‌اللهی با اشاره به تاسیس دانشگاه علوم پزشکی زابل، اظهارکرد: با تاسیس این دانشگاه ملاحظه شد که همه دختران دبیرستانی در شهر زابل توانستند در دانشگاه علوم پزشکی این شهر پذیرفته شوند، بنابراین تجربه نشان داده هرجا که آموزش رشد کند، در آن منطقه از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز رشد حاصل خواهد شد.

مشارکت انترن‌ها از ۳ ماه آینده در طرح پزشک خانواده

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان انترن در طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: این بحث نوعی پزشکی جامع‌نگر است که سبب می‌شود مسائلی را به دانشجویان آموزش بدهیم که در آینده با آن برخورد می‌کنند، همچنین با روحیه جهادی که در دانشجویان سراغ داریم این طرح را مطرح کردیم تا اشخاص به صورت داوطلب شش ماه را در مناطق محروم و مناطقی که پزشک خانواده اجرا می‌شود خدمت کنند.

وی افزود: این طرح به صورت داوطلبی از سوی انترن‌ها صورت می‌گیرد و حقوق و امکانات بهتری نیز برای آنها در این زمینه در نظر گرفته شده است.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه این طرح در دانشگاه شهیدبهشتی هم اکنون اجرا می‌شود، اظهارکرد: اما در سایر دانشگاه‌ها در سه ماه آینده این کار را انجام می‌دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهارکرد:‌ بهترین درمان در بیمارستان‌های آموزشی کشور هم اکنون انجام می‌شود، بنابراین می‌توانیم این فضا را در پزشک خانواده زیر نظر اساتید برجسته ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش آموزش پزشکی، با بیان اینکه هدف برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها جمع کردن اشخاص برجسته در رشته‌های مختلف است، اظهارکرد: امیدواریم در این جشنواره بتوانیم از حضور دانشمندان و اساتید مختلف در حوزه‌های آموزش علوم پزشکی نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.