همه بیمارستان های کشور مدرک ملی اعتبار بخشی دریافت می کنند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی نخستین کنگره بین المللی اعتبار بخشی، دکتر’محمدصادق مهدوی’ در گفت و گویی با تاکید بر ضرورت آموزش در خصوص اعتبار بخشی مراکز درمانی کشور، تصریح کرد استانداردهای اعتبار بخشی باید، به لحاظ علمی، فرهنگی و رفتاری آموزش داده شود تا در این رهگذر، با کاهش میزان خطا و اشتباه بر کیفیت درمان نیز افزوده شود.

اعتبار بخشی، شامل همه مولفه ها اعم از درمانی، مدیریتی، مراقبتی، مالی، نرم افزاری و تجهیزات پزشکی است.

به گفته مهدوی، در سال ۱۹۵۱ میلادی، طرحی با عنوان ‘ اعتبار بخشی بیمارستانی’، از سوی کشورهای آمریکا و کانادا و از آن پس در سه تا چهار کشور دیگر جهان نیز این طرح به مورد اجرا گذاشته شد که هدف آن افزایش کیفیت خدمات بیمارستانی بود.

تعیین استانداردها برای اعتبار بخشی بیمارستانی در ایران،از دولت نهم آغاز شده و از پایان امسال اجرایی می شود.

دکتر مهدوی، با بیان این که با اجرای استانداردهای تدوین شده، میزان اعتبار مراکز درمانی و بیمارستانی فزونی می یابد، یادآور شد: این استانداردها، مخصوص مراکز درمانی کشور است.

نایب رییس نخستین کنگره بین المللی اعتبار بخشی خاطرنشان ساخت: بعداز آمریکا و کانادا، کشورهای فرانسه، ژاپن، سنگاپور، هند، عربستان سعودی، مصر و لبنان نیز این مدل را پیاده کردند.

مهدوی، هدف از برپایی نخستین کنگره بین المللی اعتبار بخشی را آشنایی بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور با مدل های مختلف اعتبار بخشی جهان توصیف کرد و افزود: در این همایش، علاوه بر بیش از ۴۰ سازمان دولتی و تشکل های صنفی ایران، کشورهای هند، لبنان و آمریکا نیز حضور دارند.

قرار است، این کنگره در ۱۹ تیر ماه جاری در سالن همایش های رازی تهران گشایش یابد.

اجتمام.۱۴۱۰ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۸۹۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.