همه شرکت های بیمه نرخ شکنی می کنند

۲۹ آبان ،

بینا- مدیر عامل شرکت بیمه کوثر گفت: اجرای آزاد سازی تعرفه ها به نفع مردم تمام شد.
به گزارش تفسیری بینا، عبدالرسول عطایی مدیر عامل شرکت بیمه کوثر به موج، اظهار داشت:همگان بر اجرای آزاد سازی تعرفه ها متفق القولند و اجرای آن را ضروری می دانند اما به موازات آزاد سازی تعرفه ها باید توانگری مالی در شرکت های بیمه ای صورت می پذیرفت.

شرکتی که در زمان پرداخت خسارت می گوید: پول ندارم
وی بر اعمال توانگری مالی در شرکت های بیمه ای همزمان با اجرای آزاد سازی تعرفه ها تاکید کرد و افزود: مردم به عنوان بیمه گذاران باید از شرکتی، بیمه خریداری می کردند که اگر دچار اتفاق ای شدند، بتوانند خسارت های خود را دریافت کنند نه اینکه از شرکتی بیمه خریداری کند که در زمان پرداخت خسارت بگوید من پول ندارم.

نرخ های غیر منطقی به بازار بیمه ارائه شد
مدیر عامل شرکت بیمه کوثر ضمن بیان اینکه، آزاد سازی تعرفه ها به سرعت و بدون ارزیابی توانگری مالی شرکت های بیمه ای انجام گرفت، گفت: به موازات آزاد سازی تعرفه ها، توانگری مالی شرکتها ارزیابی نشد و البته در شرکت های بیمه ای به مدیریت ریسک نیز توجهی نکردیم لذا نرخ هایی که داده شد نرخ های غیر منطقی بود.
وی ادامه داد: شرکت های بیمه ای در زمان عقد قرارداد با این نرخها قرارداد بستند اما موقع خسارت نتوانستند آن را جبران کنند.

آزاد سازی تعرفه ها به نفع مردم شد
عطایی تاکید کرد: آزاد سازی تعرفه ها باید به مرور و به تدریج صورت می گرفت اما در اجرای آن تعجیل شد.
وی در ادامه اظهار داشت: علی رغم آنکه بدون توانگری مالی و مدیریت ریسک آزاد سازی تعرفه ها انجام گرفت اما در مجموع اجرای آزاد سازی تعرفه ها به نفع مردم شد چرا که با دامپینگ و نرخ شکنی، نرخ حق بیمه هایی که برای یک پروژه یک میلیون تومان بود اکنون به ۲۰۰ هزار تومان هم رسیده اما این ضرر را زمانی که دچار خسارت شویم، می فهمیم.

بازار بیمه سردرگم است
وی با بیان اینکه، زمان اجرای آزاد سازی تعرفه ها و وجود فرهنگ اجرای این قانون باید مورد توجه قرار می گرفت، گفت: بازار بیمه، بازار سردرگمی است و همه شرکت ها نرخ شکنی می کنند.
وی ادامه داد: توصیه ما این است که مشتریان بدانند بیمه یک “اعتبار” است که فروخته می شود، اگر ارزان خریدید، فکر نکنید خوب خریدید… چرا که شاید فردا دچار اتفاق شوید اما آن شرکت توان پرداخت خسارت نداشته باشد.

شرکتی که با نرخ شکنی متحمل ضرر هنگفت شد
مدیر عامل شرکت بیمه کوثر ضمن بیان اینکه، پدیده دامپینگ و نرخ شکنی در شرکت های بیمه ای رایج شده است، گفت: شرکت بیمه باید در ارائه نرخ دقت کافی به خرج دهد و نرخی ارائه دهد که اگر فردا اتفاق ای پیش آمد، بتواند جوابگو باشد.
وی در پایان این گفتگو به نرخ شکنی یک شرکت بیمه ای و زیان بسیاری که از بابت این نرخ شکنی متحمل شد، اشاره کرد و گفت: یک شرکت بیمه در رشته درمان نرخ شکنی کرد، اکنون هم ضرر بسیاری متحمل شد، اگر دقت در ارائه نرخ می کرد و نرخ اصولی می داد این اتفاقات برای آن شرکت نیفتاده بود.
عطایی با اشاره به اجرای آزاد سازی تعرفه ها گفت: اکنون این مسیر را طی کردیم و دیگر امکان برگشت از آن نیست و به هر ترتیب باید آن را مدیریت کرد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.