همه مولفه‌های ارتقای تولید در کشور موجود و فراهم است

رییس‌جمهور در مراسم تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه سال ۹۰:

دکتر اجمدی نژاد گفت: برای تولید نیاز به منابع طبیعی، سرمایه، دانش و توان فنی و همت است که امروز جمهوری اسلامی ایران از متنوع‌ترین و بهترین منابع برخوردار است.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعداز ظهر امروز (شنبه) در مراسم تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه سال ۹۰ با بیان اینکه ساختن کشور پایه عزت ایران و مأموریت همگانی است، ‌گفت: خوشبختانه امروز در عرصه تولید کشور یک فضای همدلی ایجاد شده که پس از تلاش‌های طولانی که برای ایجاد فاصله بین کارگر و کارفرما صورت گرفت بسیار مغتنم است.

رییس جمهور حفظ شأن و اعتبار یک ملت را در گرو برخورداری همگان از حقوق متناسب با استعدادها و جایگاه‌های خود عنوان کرد و افزود: امروز ساختن ایران مأموریتی بزرگ است که باید بر پایه تولید کالا، فکر، اندیشه و ثروت و برپایه عدالت، اخلاق، برادری، همدلی و محبت صورت گیرد.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: می‌شود کشوری ثروتمند داشت، اما در کنار اقشار برخوردار دسته‌ای دیگر از مردم نیز وجود داشته باشند که در فقر بسر ببرند، اما آن پیشرفت و اعتلایی برای ما موضوعیت داشته و ارزشمند است که در خدمت روابط اجتماعی درست، اخلاق الهی و انسانی، محبت، عشق و برادری باشد و همه متناسب با استعدادهای خود از مواهب آن بهره ببرند.

رییس جمهور با تأکید بر لزوم حمایت کامل از تولید در کشور تصریح کرد: برای تولید نیاز به منابع طبیعی، سرمایه دانش و توان فنی و همت است که امروز جمهوری اسلامی ایران از متنوع‌ترین و بهترین منابع و امکانات طبیعی، پیشرفته‌ترین دانش و توان فنی، مناسب‌ترین سرمایه‌های مالی و عالی‌ترین همت‌ها برخوردار است و اگر چه در یک دوره حدود ۲۰۰ ساله دشمنان بر این ملت حاکم شده و روحیه و ویژگی‌های فرهنگی ملت ایران را تخریب کردند، اما امروز با برقراری پیوندی بین ویژگی‌ها و توانمندی‌های تاریخی و فعلی ایران با نیازهای مردم می‌توان بالنده‌ترین عرصه را برای تولید فراهم کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به حجم ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی سپرده‌های بانکی کشور خاطر نشان کرد‌: این رقم در سال به طور متوسط ۴ بار گردش دارد که در نتیجه آن حجم اقتصاد کشور بر بیش از ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود و با این حجم اقتصاد می‌توان علاوه بر تأمین همه نیازهای داخلی و ایجاد بی‌نیازی از وارداتی که امروز رقم آن به کمتر از ۸۰ هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود بار دیگر همچون گذشته تاریخی پرافتخار کشور، کاری کرد که در تمام نقاط دنیا کالای ایرانی در کنار کالاهای باکیفیت جهانی بدرخشد و در دسترس باشد.

رییس جمهور تأکید کرد: عده‌ای هستند که این حرفها را به سخره می‌گیرند اما اینها خودشان افرادی نالایقی هستند که به توانمندی‌های ملت ایران ایمان ندارند و می‌خواهند ملت ایران را کوچک نگه دارند تا بتوانند خودشان بر آنها ریاست کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه از انسان چیزی جز کارهایی که برای اعتلای جامعه انجام می‌دهد ماندگار نمی‌شود، گفت: ملت ایران شایستگی زندگی در بالاترین تراز رفاه و آسایش را دارد، اما تحقق این مهم مستلزم همدلی در ساختن کشور است.

رییس‌جمهور با اشاره به ادغام سه وزارتخانه تعاون، رفاه اجتماعی و کار و امور اجتماعی افزود: اینکه پس از ادغام این سه وزارتخانه روند کارها مختل نشده و به بهترین شکل ادامه پیدا کرد، کار بزرگ و ارزشمندی بود و اثبات کرد که در جمهوری اسلامی مناصب برای راه‌انداختن کارهاست و نه کارشکنی. باید هرکس در هر جایی که مشغول کار است ارتقای تولید را اصل قرار داده و همه با همدلی موانع پیش‌رو را برطرف نمایند.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیمه تأمین اجتماعی کارگران پرداخت و تأمین اجتماعی را بحث بسیار مهمی توصیف کرد که لازم است به جایگاه واقعی خود ارتقاء یابد و اظهار داشت: هر کسی حق ندارد برای منابع تأمین اجتماعی تصمیمی بگیرد؛ این منابع متعلق به کارگران است و معلوم نیست عده‌ای به چه حقی می‌نشینند و برای این منابع تصمیم‌گیری می‌کنند و کسانی که باید این امور را کنترل کنند نیز از این امر غافل هستند.

رییس جمهور ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی ایجاد نشده تا عده‌ای در آنجا مدیر و رییس شده و حقوق‌ها، مزایا و امکانات آنچنانی دریافت کنند، سازمان تأمین اجتماعی باید به بهترین شکل از ثروت کارگران صیانت کرده و اجازه ندهد این منابع راکد بماند.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش‌های وزیر مربوطه، مدیریت جدید و نقش‌آفرینی مؤثر خود بازنشستگان، تحول و جهشی در نحوه استفاده از منابع تأمین اجتماعی برای حصول سود مناسب ایجاد شود تا رسیدگی به امور بهداشت، سلامت کارگران، پرداخت بیمه‌های بیکاری و حقوق بازنشستگی که هدف اصلی تشکیل این سازمان بوده است، به بهترین نحو حاصل شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.