همه پرسی قانون اساسی در مصر، تمرین دموکراسی بود

۲۸م آذر ،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: انجام همه پرسی مصر نشان داد که در این کشور یک تمرین خوب دموکراسی انجام شده، لذا این کشور قابل مقایسه با دیگر دولت‌های عربی نیست.

پیر محمد ملازهی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به برگزاری همه پرسی قانون اساسی در مصر گفت: پیروزی موافقان و طرفداران مرسی در این همه پرسی قابل پیش بینی بود،چراکه اخوان‌المسلمین توانست بر اذهان عمومی مصر تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مخالفان طرح همه پرسی به شکست خود پی برده‌اند، افزود: احتمال درگیری پس از تصویب قانون اساسی جدید در مصر بسیار بعید است اما اگر مخالفین معتقد به دموکراسی بوده و رای اکثریت را بپذیرند به هیچ وجه در پی زیر سوال بردن وجهه خود و به چالش کشیدن قانون اساسی نخواهند بود.

ملازهی تصریح کرد: انجام همه پرسی قانون اساسی مصر نشان داد که در این کشور یک تمرین خوب دموکراسی انجام شده،لذا کشورهای عربی در این امر قابل قیاس با مصر نبوده، چراکه این کشور با نیروهای سیاسی، احزاب و اندیشمندان خود توانسته است به خوبی پیش رفته و از تنش‌ها و هرج و مرج‌های شدید جلوگیری کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: هر چند امروز در مصر چالش قدرت وجود دارد اما به نظر نمی‌رسد مخالفان مرسی رای اکثریت مردم کشور خود را نادیده گرفته و به بی قانونی و آشوب روی آورند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.