همه چشم‌ انتظار مدال‌آوری ایران

جام جم آنلاین: در شرایطی که تا پایان روز پنجم سی امین دوره بازی‌های المپیک لندن، ۴۳ کشور در جدول مدالی بازی‌ها وارد شده‌اند،‌ ورزش ایران نیز چشم انتظار شروع رقابت‌های وزنه‌برداری است، تا با درخشش وزنه‌برداران شایسته خود،‌چراغ مدال‌آوری اش روشن شود.

رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن برای ایران از جمعه شب و با پیکار وزنه‌برداران ۸۵ کیلویی با پولاد سرد آغاز می‌شود.

جایی که کیانوش رستمی و سهراب مرادی، دو نماینده ما در این وزن به مصاف حریفان شناخته شده جهانی خویش خواهند رفت و با توجه به میزان آمادگی‌شان،‌ احتمال مدال‌آوری آنها زیاد است.

کیانوش رستمی که به‌عنوان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ پاریس، با آمادگی بالایی در لندن حاضر شده است، برای ایستادن بر سکوی شماره یک المپیک کوهی از انگیزه است و می‌خواهد علاوه بر کسب مدال طلا، رکوردی تازه را نیز در وزنه‌برداری جهان به نام خود ثبت کند.

سهراب مرادی نیز که امسال رشد قابل توجهی را از خود نشان داد تا با طلای آسیایی و افزودن به رکوردهای یکضرب و دوضرب خود، امیدهای تازه‌ای را در دسته ۸۵ کیلو ایجاد کند،‌ مقداری از ناحیه پا دچار کشیدگی تاندون است تا همین مساله کار او را در مصاف با رقبا سخت کند.

البته این دو وزنه‌بردار تنها امیدهای وزنه‌برداری نیستند و جدا از بهداد سلیمی که از هم اکنون خیلی‌ها طلای سنگین‌وزن المپیک را برایش پیش‌بینی می‌کنند، سعید محمدپور، نواب نصیرشلال و سجاد انوشیروانی نیز وزنه‌بردارانی هستند که اگر همه چیز مطابق انتظار برای آنان پیش برود، می‌توانند چشمی به مدال‌های المپیک لندن داشته باشند.

جدا از وزنه‌برداری، در هفته دوم بازی‌های المپیک همچنین با شروع رقابت‌های کشتی و تکواندو، ورزش ایران چشم به مدال آوری قهرمانان این دو رشته دارد. اکنون وضعیت کشتی به‌گونه‌ای است که می‌توان حداقل روی سه مدال طلا در هر دو رشته آزاد و فرنگی حساب کرد.

۱۵ مرداد می‌تواند روز مدال‌آوری حمید سوریان باشد که با توجه به ناکامی‌اش در المپیک قبلی، ‌از انگیزه زیادی برخوردار است تا با یک طلای المپیک، ماموریت خود را در کشتی تمام کرده و با شش طلای جهانی و المپیک به‌کار خود پایان دهد.

امید نوروزی، سعید عبدولی و قاسم رضایی نیز از شانس‌های دیگر مدال‌آوری کشتی فرنگی هستند و در کشتی آزاد نیز با توجه به حضور مهدی تقوی، صادق گودرزی و رضا یزدانی،‌ امیدهای مدال‌آوری این رشته کم نیستند.

در رشته تکواندو نیز یوسف کرمی و محمد باقری‌معتمد در زمره شانس‌های مدال ورزش ایران هستند تا با این تفاسیر در هفته دوم بازی‌ها، چشم مان به مدال‌های المپیک باشد.

حجت‌الله اکبرآبادی – دبیر گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.