همه چیز درباره Office ۲۰۲۲؛ خبری از نسخه iOS نیست

 مایکروسافت روز دوشنبه برنامه خود را درباره Office 2013 اعلام کرد. Cnet  به سوالات مهم زیر درباره آخرین نسخهOffice  پاسخ داده است.

آخرین مجموعه Office  چه نام دارد؟ نام نیمه رسمی این مجموعه درست مثل آی‌پد جدید اپل، New Microsoft Office است اما به منظور راحتی بیشتر زین پس آن را Office 2013 می نامیم. اگر چه باید در خاطر داشته باشید که Office 365 هم یک سرویس اشتراکی از آخرین نسخه آفیس است. در واقع برای داشتن مجموعه آفیس ،این راه، جایگزینی برای خرید نقدی محصول است.

این مجموعه چند نسخه متفاوت دارد؟ مسلما Office 2013 در نسخه های متنوع زیادی از مدل خانگی گرفته تا اداری عرضه خواهد شد اما هنوز از قیمت هر کدام و پکیج کامل آن رونمایی نشده است. در همین حال نسخه اشتراکیOffice 365 که مبتنی بر سرویس ابری است در مدل های زیر عرضه خواهد شد: Home Premium( که ۲۰GB فضای ذخیره سازی SkyDrive، و ۶۰ دقیقه اشتراک ماهانه Skype را دارد،Small Business Premium ( که قابلیت هایی چون تقویم مشترک، ای میل کاری، و برگزاری کنفرانس به صورت HD را دارد.) و نیز نسخه ProPlus که مخصوص کمپانی های بزرگ است. اگر شما Office 2013 را بخرید تنها آخرین به روز رسانی ها را دریافت خواهید کرد اما با نسخه اشتراکی Office 365 امکانات و به روز رسانی های بسیار بیشتری در اختیار خواهید داشت.

علاوه بر این نسخه Microsoft RT این آفیس هم موجود است که مخصوص تبلت های مبتنی بر ARM است و به صورت رایگان بر روی تبلت های RT از جمله سرفیس نیز قرار خواهد گرفت. آنطور که در رویداد خبری دیروز مایکروسافت اعلام شد نسخه Home and Student آفیس ۲۰۲۲ مبتنی بر RT شامل برنامه های Word،Excel،PowerPoint و OneNote می باشد.

این آفیس را روی چند دستگاه می توان نصب کرد؟ اگر شما مجموعه جدید آفیس مایکروسافت را تهیه کنید می توانید آن  را حداکثر روی ۵ کامپیوتر اجرا کنید و اگر پس از این هم مایل بودید مجموعه خود را روی کامپیوتر دیگری نصب کنید باید یکی از نسخه ها را غیر فعال کنید. همچنین به یک اکانت رایگان Windows Live Microsoft نیاز دارید تا بتوانید از به اشتراک گذاری ابری  اسناد از طریق SkyDrive استفاده کنید.

Office 2013 از چه زمانی برای فروش عرضه خواهد شد؟ هنوز تاریخ دقیق انتشار این محصول مشخص نیست اما به احتمال قوی همزمان با ویندوز ۸ عرضه خواهد شد.

قیمت این مجموعه چقدر خواهد بود؟ قیمت Office 2013 هم هنوز اعلام نشده است.

Office 2013 چقدر تغییر کرده است؟ به نظر می رسد که آفیس جدید به لحاظ بصری و لمسی بسیار کارآمد تر شده و نیز با قلم های تبلت های مبتنی بر ویندوز ۸ بیش از گذشته سازگار است. امکانات اجتماعی جدید تر و نیز یکپارچگی با اسکایپ نیز از ویژگی های جدید آخرین نسخه آفیس مایکروسافت است. که در خوشبینانه ترین حالت باید بگوییم آفیس جدید ارتقا یافته است اما در مجموع تمام این ویژگی ها در حال حاضر هم از طریق سایر سرویس ها و نرم افزار روی کامپیوتر های شخصی وجود دارد. OneNote وLync  هم ویژگی های جدیدی از جمله امکان یادداشت برداری و ارتباطات تصویری آنلاین را به کابران مجموعه جدید آفیس ارائه می دهند. پشتیبانی از قلم های تبلتی فرصت هایی از قبیل نشانه گذاری گاه به گاه اسناد و نیز یادداشت برداری با قلم را پیش روی کاربران قرار خواهد داد.

آیا این مجموعه بخش آنلاین رایگانی همچون  Google Docs هم دارد یا خیر؟ نه هیچ چیز رایگانی وجود ندارد ( البته به جز اینکه می توانید نسخه پیش نمایش مخصوص مشتریان این آفیس را به صورت رایگان دانلود کرده و امتحان کنید) اگرچه با خرید این مجموعه می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ماهیانه ای به صورت کاملا رایگان از اتصالات ابری استفاده کنید. مایکروسافت آفیس در حال حاضر هم یک نسخه ابری آنلاین رایگان به نام Office 365 دارد اما برخلاف google Docs برای استفاده از این هم باید با پرداخت ۴ تا ۲۰ دلار در ماه مشترک Office 365 شوید. خوشبختانه Office 2013 بدون نیاز به هیچ اشتراک اضافی اجازه استفاده از فضای ابری و آنلاین را می دهد.

Micrsosoft Office 2013 به صورت پیش فرض اسناد را از طریق SkyDrive روی فضای ابری ذخیره خواهد کرد. تنظیمات، دیکشنری و قالب ها هم روی ابرها قرار دارد.

آیا این مجموعه با iOS نیز سازگار خواهد بود؟ Office 2013 امکان دسترسی به برخی از مرروگرهای وب را که روی آی پد و آی فون کار می کنند فراهم خواهد کرد. اما فقط در همین حد. هیچ حرفی درباره نسخه ای از آفیس جدید که مخصوص iOS باشد زده نشده. اگرچه اپلیکیشن OneNote در نهایت نه تنها برای iOS بلکه حتی برای اندرویید و سیمبیان هم ارائه خواهد شد.

آیا آفیس جدید نسخه مخصوص مک هم دارد؟ نه، هنوز چیزی در این باره اعلام نشده است اما Office 365 با آفیس مک سازگار است .

برای نصب آن به چه سیستم هایی نیاز است؟ برای نصب این مجموعه شما به ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ مخصوص کامپیوتر های شخصی نیاز دارید و تبلت ها هم باید مبتنی بر ویندوز RT باشند.

این مجموعه جدید روی تبلت ها چطور کار می کند؟  نسخه جدید آفیس مایکروسافت به طور خاص برای استفاده در تبلت ها و اسمارت فون ها بهینه سازی شده است. طرح بندی آن بسیار ساده شده و آیکون های اضافه شده به آن از لحاظ لمسی بسیار سازگارتر و کارآمد ترند. از آنجاییکه Ribbon هنوز در Word باقی مانده است شما می تواند برای داشتن یک دید واضح تر تمام درهمریختگی های اینترفیس را از بین ببرید. به جز این موارد، بیشتر تمرکز مایکروسافت روی بهبود استفاده رسانه ای و نیز کاهش مصرف بوده است. حالت خواندن اسناد در تبلت ها نیز بسیار بهینه شده است درست مثل خواندن کتاب و از طریق صفحات آسانسوری و می توان از طریق اسناد ویدئوها را تماشا کرد. همچنین می توان تصاویر گرفته شده از طریق دوربین تبلت را به اندازه سایز اسناد تغییر داد و نیز با استفاده از حرکات انگشت طرح بندی آن را هم می توان تغییرداد. یک دکمه  هوشمند هم در این نسخه تعبیه شده که با انگشت کنترل می شود و می تواند خیلی سریع فونت ، سایز و رنگ قلم را تغییر دهد.

آیا این مجموعه روی گوشی ها هم کار می کند؟ بله ویندوز فون، آفیس را از طریق SkyDrive پشتیبانی و کاملا به صورت یکدست تغییرات ثبت شده به روز خواهد کرد. اما مشخص نیست که آفیس جدید روی تلفن ها چقدر قوی ظاهر خواهد شد.

درباره اسکایپ چطور؟ Microsoft Lync از اسکایپ به منظور ارتباطات تصویری چند نفره پشتیبانی خواهد کرد. که بیشترین تاثیر را روی ملاقات های اداری خواهد گذاشت. ارائه دادن از طریق یک صفحه نمایش ۸۰ اینچی می تواند یک گردهمایی تعاملی عظیم را برای هیئت مدیره و همکاران اداری فراهم کند.

آیا Clippy برگشته است؟ نه، اما گاه به گاه یک سری اطلاعات کمکی بی ربط بالا می آید.

Cnet/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.