همه چیز مبتنی بر نرم‌افزار

در میان شور و هیجان همراه فرآیند دیجیتالی شدن و فضای ابری، به راحتی می‌توان از پیچیدگی عملیاتی و زیرساخت چشم پوشی کرد. تمام محیط های عملیاتی- سرورها، منابع ذخیره سازی و شبکه- می‌توانند مجازی‌سازی و به صورت عملیات خودکار در بیایند. مراکز داده آینده نشان دهنده‌ی کاهش در هزینه‌ها و همچنین بهبود چشمگیر سرعت و کاهش پیچیدگی‌ها در آماده‌سازی، پیاده‌سازی و نگهداری فناوری‌ها می‌باشند. مبتنی بر نرم افزار کردن همه چیز می‌تواند سرمایه گذاری در زیرساخت را از هزینه‌های پایه تا محصولات متمایز رقابتی، کاهش دهد.

در دهه‌ی گذشته مجازی سازی روند بسیار مهمی طی کرده است و بسیاری از فناوری‌های در حال ظهور را توانمند ساخته است. در حقیقت، مجازی‌سازی در اولین گزارش روند تکامل فناوری اطلاعات، در بین تمامی دسته‌های ارائه شده در این گزارش به صورت برجسته نشان داده شد است. این گزارش بیشترین تمرکز و سازگاری را بر لایه کامپیوتری شدن قرار داده است. سرورها از محیط‌های فیزیکی اختصاصی به ماشین‌های مجازی که آماده سازی خودکار، متعادل کردن بار سیستم و مدیریت فرآیندها را برعهده دارند تکامل پیدا کرده‌اند. مجازی‌سازها [۱] – نرم‌افزارها، سیستم‌های عامل و سخت‌افزارهایی که منابع مجازی را مدیریت می‌کنند- به گونه‌ای پیشرفت کرده‌اند که می‌توانند دامنه وسیعی از مؤلفه‌های مجازی را مدیریت کنند و برای فراهم کردن مقیاس‌پذیری و بهبود اجرا بین آنها هماهنگی ایجاد کنند.

در این بین، سایر مؤلفه‌های اصلی و حساس مراکز داده شامل منابع ذخیره‌سازی و شبکه تقریبا ثابت باقی مانده‌اند و به عنوان یک گلوگاه قابلیت خودکارسازی زیرساخت و مقیاس‌پذیری پویا را محدود می‌کنند.

مبتنی بر نرم‌افزار کردن همه چیز می‌تواند پایه‌های ایجاد چابکی و تغییر را برای شرکت‌ها برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات ایجاد کند. پیشرفت فناوری اخیر اجازه می‌دهد که کل پشته فناوری اطلاعات (کامپیوترها، شبکه‌ها، منابع ذخیره‌سازی و لایه‌های امنیتی) مجازی‌سازی شود. این قابلیت نه تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند بلکه بهره‌وری را نیز بهبود می‌دهد.


[۱] Hypervisors

۰ دیدگاه ۴ بازدید ۱

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.