همیشه قهرمانیم

جام جم آنلاین: کمتر از یک ماه دیگر و پس از پایان بازی‌های المپیک، لندن میزبان رویداد بزرگ معلولان دنیاست؛ جایی که بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود و همچون همه ادوار گذشته، کاروان ورزش معلولان و جانبازان ایران با هدف صید مدال‌های رنگارنگ به مصاف حریفان می‌رود.

یکی از ورزش‌هایی که همواره در این رویداد برای کشورمان افتخارآفرین بوده، والیبال نشسته است. این تیم پرافتخار در چه شرایطی است؟ جلیل ایمری، کاپیتان تیم در این زمینه تصریح دارد ملی‌پوشان والیبال نشسته با قدرت هر چه تمام‌تر و صرفا برای کسب عنوان قهرمانی، گام به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن می‌گذارند.

وی با اشاره به روند آماده‌سازی تیم به «جام‌جم» گفت: کیفیت اردوهاى ما بهتر از همیشه بوده و ما از نظر امکانات تغذیه شرایط مناسبى داشتیم. اردوهاى امسال بهتر از چهار دوره قبلى که من در آن حضور داشتم، بوده است و از طرفی به لحاظ فنی هم در کنار برپایی تمرینات، در تورنمنت‌های مصر و آلمان نیز بخوبی نقاط ضعف و قوت تیم مشخص شد.

آیا می‌توانید مدال طلاى پارالمپیک لندن را کسب کنید؟ ایمری در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: تیم ما یک تیم همیشه قهرمان است، ما حتى با دوم شدن نمى‌توانیم پاسخ توقعات را بدهیم. بر این اساس همواره به دنبال کسب پیروزی هستیم و فقط به طلا فکر می‌کنیم. البته ورزش است و هزاران اتفاق و ما همه تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم تا دچار اتفاق‌های ناخواسته نشویم.

وی بوسنى و هرزگوین، روسیه، مصر و آلمان را حریفان اصلی تیم ایران در لندن دانست و گفت: دیگر مثل گذشته نیست که فاصله ما با رقیبان‌مان بسیار زیاد باشد. امروز شاهدیم برزیل هم با سرمایه‌گذاری زیادی که در این رشته کرده بتدریج خود را به عنوان یکی از قدرت‌های والیبال نشسته مطرح می‌کند بنابراین در لندن هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم.

اما به نظر می‌رسد بوسنی و هرزگوین تیم دیگری است، شما چه فکر می‌کنید؟ کاپیتان تیم ملی در این باره گفت: حدود دو سال است با آنها بازى نکرده‌ایم. دلیل آن را می‌دانم. آنها هم از ما می‌ترسند و هم سعى دارند تاکتیک‌هاى جدید خود را براى ما رو نکنند، چرا که می‌دانند کادر فنى پرقدرت ما به محض اطلاع از تاکتیک حریف، بسرعت تدابیر خوبى براى از کار انداختن آن در نظر خواهند گرفت.

در بازی‌هاى ۲۰۱۲ لندن، چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ ایمری در پاسخ به این سوال گفت: در حال حاضر تمام فکر و ذکر من، بررسى تکنیک و تاکتیک رقباى تیم ملی است و با اندیشه به آن زندگى می‌کنم. حتى عکس بزرگ رقباى خود را در اتاق خودم نصب کرده‌ام.

تلاش اصلى من این است که علاوه بر انجام وظایف اصلی و مشخص خود در زمین، رابط خوبى بین کادر فنى و بازیکنان درون زمین و در اردوها باشم. دوست دارم در لندن بار دیگر با اهتزاز پرچم ایران شادى مردم عزیز کشورم را شاهد باشم.

والیبال نشسته ایران سال‌هاست در دنیا حرف اول را می‌زند. ریشه این موفقیت را در چه می‌بینید؟ ایمری در پاسخ به این سوال گفت: یکى از مهم‌ترین دلایل، پشتوانه‌سازى است. ما در راه قهرمانی‌هاى پی‌درپى سه نسل متفاوت را راهى میدان کرده‌ایم. اگر هم در مقطعی از قهرمانی فاصله گرفتیم به دلیل فاصله‌ای بود که بین نسل دوم و سوم به وجود آمد، اما به هر ترتیب آن مقطع به پایان رسید والان نسل سوم والیبال نشسته ایران با کسب تجربه و تلاش فراوان به روزهاى خوب خود رسیده و اطمینان خاطر به وجود آمده است.

وی همچنین برنامه‌ریزی دقیق را از دیگر عوامل موفقیت والیبال نشسته ایران دانست و گفت: کادر فنى و فدراسیون بخوبى وظایف خود را انجام می‌دهند. ایرانی‌ها داراى هوش سرشارى هستند که ما این امر را در والیبال نشسته به اثبات رسانده‌ایم. البته عامل دیگری هم هست. ایرانی‌ها با فرهنگ نشستن روى زمین از کودکى خو گرفته‌اند؛ امرى که در خیلى از کشورها رایج نیست.

وی همچنین برگزاری لیگ را عامل دیگری در توفیق این ورزش دانست و گفت: در کنار لیگ، مسابقه‌های قهرمانى کشور و استان هم برگزار می‌شود یعنی دائم چرخه والیبال نشسته در حال کار کردن و پشتوانه‌سازی است. وقتی هشت تیم در لیگ برتر و ۳۰ تیم در لیگ دسته اول والیبال نشسته حضور دارند، معنایش این است که همه درگیر این ورزش هستند. این امر کمک می‌کند ما بخوبى استعدادیابى کنیم. ما براى گام برداشتن روى ریل موفقیت، لحظه‌اى توقف نمی‌کنیم.

امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.