همچنان از طرح عنان استقبال می کنیم

جام جم آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از طرح شش ماده ای کوفی عنان در بحران سوریه استقبال می کند.

علی اکبر صالحی در حاشیه نخستین همایش علمی بین المللی پیرامون جنبش غیرمتعهدها در سالن همایش های بین المللی رایزن در پاسخ به سؤالی در خصوص دعوت ایران از مخالفان نظام سوریه به تهران به منظور گفتگو با حکومت سوریه افزود: از دو روز پیش از معارضان سوریه برای حضور در تهران دعوت شده و ایران از مدت ها قبل با طیف وسیعی از معارضان سوری درارتباط است .

وی تصریح کرد: این که یک یا دو طیف از معارضان حرفی درباره میزبانی ایران بزنند چندان مهم نیست و نمی توان به حساب همه طیف های معارض گذاشت .

صالحی درباره راهکار ایران برای حل بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از طرح شش ماده ای کوفی عنان در بحران سوریه از طریق گفتگو میان معارضان و حکومت سوریه استقبال می کند و معتقد است این مسئله باید تنها از طریق گفتگو به ویژه میان سوری ها حل شود.

خبرنگاری در خصوص واکنش ایران به کشتار مسلمانان میانمار پرسید که صالحی پاسخ داد: در این خصوص بیانیه ای منتشر و از دولت میانمار خواسته شده است در این باره دقت لازم را داشته باشد.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران اتفاق جدی علیه مسلمانان میانمار صورت گرفته و معتقدیم دولت میانمار نیز دقت های لازم را در این باره خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال می رود رئیس جمهور مصر در اجلاس شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران حضور یابد گفت: به زودی نماینده رئیس جمهور کشورمان دعوت نامه ایران را برای شرکت در اجلاس شانزدهم جنبش غیرمتعهدها تقدیم آقای محمد مرسی خواهد کرد.

وی افزود: بالاخره رئیس جمهور مصر طبق روال کاری جنبش باید ریاست این اجلاس را به کشور میزبان بسپارد.

صالحی درباره نگاه ایران به تأمین امنیت تنگه هرمز نیز گفت: تنگه هرمز آبراه حساس بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران همانند سالیان گذشته جزو کشورهای متعهد در تأمین امنیت این تنگه است.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.