“همچنان تحقیقات درباره حملات ۱۱ سپتامبر در بنغازی لیبی ادامه می‌یابد”

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

ap1-40.jpg

به رغم پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دردسرهای دولت وی در خصوص حمله ۱۱ سپتامبر به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی همه نشده و منتقدان جمهوری‌خواه وی خبر از ادامه تحقیقات در خصوص این حمله داده‌اند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود آنکه حملات جمهوری خواهان به اوباما به سبب حمله ۱۱ سپتامبر در شهر بنغازی لیبی یکی از مسائل اصلی مبارزات انتخاباتی در هفته‌های اخیر بود یکی از بازرسان تحقیقات در رابطه با این حمله اعلام نمود که این تحقیقات هرگز ارتباطی به انتخابات نداشته است.

منتقدان جمهوری خواه اوباما که اکنون اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند به تلاش‌های خود برای گسترش قدرت‌های خود به منظور انجام تحقیقات از جمله قابلیت فراخواندن شاهدان و مدارک از مقامات دولت به دادگاه ادامه می‌دهند.

کمیته نظارت و اصلاح دولت وابسته به مجلس نمایندگان آمریکا به نقل از یکی از سخنگویان این کمیته قرار است به تحقیقات خود درباره حمله ۱۱ سپتامبر در شهر بنغازی ادامه دهد. این کمیته اوایل ماه اکتبر نیز جلسه استماعی را در خصوص این حملات برگزار نموده بود.

همچنین سناتور سکسبی چامبلیس، معاون جمهوری خواه رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا اعلام نمود که این کمیته به بررسی حملات بنغازی ادامه خواهد داد.

چامبلیس به خبرگزاری رویترز گفت: بازرسان به دنبال آن می باشند که بفهمند که چطور تروریست‌ها توانستند با موفقیت به تاسیسات دیپلماتیک ما رخنه نمایند و اینکه چرا دولت آمریکا در توضیحات خود به مردم بر نقش تروریست‌های وابسته به القاعده در این حملات سرپوش گذاشته و همینطور اینکه چرا در پیدا نمودن و پاسخگو بودن مسوولان کشته شدن چهار آمریکایی سریعتی وجود نداشته است.

دفتر سناتور دیان فینستاین، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی سنا اظهارنظری نکرده است.

چند هفته پیش فینستاین اعلام نمود که این کمیته در تاریخ ۱۵ نوامبر یک جلسه استماع در پشت درهای بسته در خصوص حمله ۱۱ سپتامبر شهر بنغازی خواهد داشت و جلسات بیشتری نیز در پی آن برگزار خواهد شد.

یکی از اقداماتی که بازرسان کنگره آمریکا ممکن است انجام دهند بازدید از محل اتفاق در کشور لیبی به منظور پیشبرد تحقیقات خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.