همکاری‌های تهران – مسقط برای بازگشت صلح و ثبات به منطقه بسیار مهم است

اسفند ۱۴۰۲

پادشاه عمان و رییس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز(یکشنبه) در مجموعه سعدآباد تهران دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز(یکشنبه) با سلطان قابوس پادشاه عمان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور کشورمان در این دیدار که بعد از مراسم رسمی استقبال برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به پادشاه عمان و هیات همراه وی با اشاره به زمینه‌های گسترده توسعه روابط تهران-مسقط گفت: مقامات عالی رتبه دو کشور تلاش کنند تا مناسبات و همکاری‌های دو جانبه بیش از پیش تعمیق و توسعه یابد.
 
ویبه جایگاه ممتاز عمان در عرصه همکاری‌های منطقه ای اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط خود را با کشور دوست و برادر عمان در بخشهای مختلف به ویژه تجاری، اقتصادی تحکیم بخشد.
 
دکتر روحانی تصریح کرد: همکاری‌های تهران- مسقط برای بازگشت صلح و ثبات به منطقه بسیار موثر و مهم است و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند این سیاست را با تلاش دیگر کشورهای منطقه دنبال کند.
 
رئیس‌جمهور همچنین از تلاش‌های پادشاه عمان برای ارتقای هر چه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی ابراز خوشحالی کرد.
 
“سلطان قابوس” پادشاه عمان نیز در این دیدار که مقامات عالی رتبه دو کشور حضور داشتند با ابراز خرسندی از استقبال گرم دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از وی و هیات همراه، روابط دو کشور را خوب توصیف کرد و خواستار ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران- مسقط شد.
 
سلطان قابوس آمادگی کشور متبوعش را برای همکاری در فعال‌تر کردن کریدور تجاری شمال- جنوب که با مشارکت جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان در حال اجراست، اعلام کرد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.