همکاری کتابخانه های ملی ایران و لهستان

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۲/۰۵
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به تفاهم نامه سال ۱۳۸۸ این کتابخانه با کتابخانه ملی لهستان گفت:‌ تاکنون بخشی از این تفاهم نامه اجرا شده است و برای اجرای دیگر بندهای این تفاهم نامه تا پایان سال ۲۰۱۲ توافق شد.
به گزارش خبرنگار ما، آقای صلاحی در حاشیه دیدار رئیس کتابخانه ملی لهستان از کتابخانه ملی ایران افزود: مبادله کتاب، مرمت اسناد و نسخ خطی، برگزاری نمایشگاه و همایش های تخصصی و آموزش در حوزه مرمت، اطلاع رسانی و کتابداری از جمله بندهای این تفاهم نامه است.
وی لهستان را یکی از کشورهای متمدن و تاثیرگذار اروپا دانست و گفت: ‌قدیمی ترین سند موجود در لهستان مربوط به سال ۱۷۴۷ و نامه سلطان ایران به پادشاه لهستان است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود:‌ قرار است کتاب، اسناد و عکس های مربوط به ایران در لهستان فهرست برداری و تصویربرداری و نسخه ای از آن به کتابخانه ملی ایران فرستاده شود.
صلاحی گفت: ایران نیز چنین اقدام متقابلی را برای کتابخانه ملی لهستان انجام خواهد داد.
اقای توماس ماکوسکی رئیس کتابخانه ملی لهستان نیز گفت: طبق توافق نامه قرار است نمایشگاهی با توجه به روز ملی ایران و لهستان در دو کشور برپا شود.
وی افزود:‌ نسخ خطی فراوانی در کتابخانه ملی لهستان موجود است که از جمله آن یک قرآن نفیس خطی و نسخه ای از بهار دانش است که می توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم.
ماکوسکی گفت:‌ تمایل داریم در زمینه مبادلات اسناد و مدارک و مبادله متخصصان در حوزه کتابداری و اسناد همکاری داشته باشیم.
صدا و تصویر دارد

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.