همکاری‌های منطقه‌یی بوشهر با کشورهای هم‌جوار توسعه می‌یابد

۲۸م آذر ،

رییس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: همکاری‌های منطقه‌یی بوشهر با کشورهای هم‌جوار توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، هادی سلیمان‌پور در نشست با استاندار بوشهر با بیان این که استان بوشهر بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌یی است، گفت: همکاری فرهنگی علمی بوشهر با بصره از جمله برنامه‌های وزارت امور خارجه است که راهکارهای آن در دست تدوین است.

او گفت: توسعه روابط علمی فرهنگی بوشهر با مسقط از جمله برنامه‌های بعدی وزارت امور خارجه است که در آینده نزدیک با ارتباطی که روی موضوعات فرهنگی اجتماعی ایجاد می‌شود همکاری‌ها را سامان می‌دهیم.

رییس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: با نشستی که با رییسان کشورهای منطقه ایجاد می‌شود روی برنامه‌های تنوع زیستی، محیط زیست و معماری همایش‌ها نشست‌هایی برگزار خواهد شد.

استاندار بوشهر نیز با بیان این که این استان توانمندی‌های گوناگونی برای تعاملات منطقه‌یی دارد، گفت: مردم استان بوشهر از دیرباز ارتباطات قومی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای منطقه داشته‌اند که با توجه به قابلیت‌های این استان می‌تواند این تعاملات توسعه یابد.

فریدون حسنوند افزود: در مقوله‌های انرژی نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع تکمیلی گاز و موضوع دریا می‌توانیم با کشورهای منطقه حوزه خلیج فارس روابط بیش‌تری داشته باشیم.

او با بیان این که قابلیت‌های قوی‌ترین امداد و نجات دریایی، صید و صیادی، امنیت دریا، تجارت،گردشگری و نخل و طرح‌های کشاورزی در استان بوشهر وجود دارد، گفت: با وجود این قابلیت‌ها در استان بوشهر ما می‌توانیم در این بخش‌ها با کشورهای منطقه خلیج فارس ارتباطات عمیق و قوی داشته باشیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: اکنون قدم‌های خوبی برای توسعه روابط با کشورهای منطقه برداشته شده است و اکنون این استان آمادگی دارد در سطح دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و تبادل گروه‌های تخصصی، علمی و توریستی همایش‌ها نشست‌هایی با این کشورها برای توسعه روابط داشته باشد.

حسنوند تاکید کرد: امکانات و توانمندی‌های استان با کمال میل برای توسعه روابط مهیاست که لازم است کمیته‌ای برای این منظور تشکیل شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.