همکاری آلمان و لیبی برای انهدام سلاح‌های نامتعارف قذافی

۲۷م آذر ،

دولت آلمان به منظور جلوگیری از عواقب مسئولیت‌های حقوقی و بین‌المللی ارسال سلاح‌های نامتعارف شیمیایی و هسته‌ای به دولت قذافی در لیبی به نظارت بر روند کشف و انهدام این سلاح‌ها می‌پردازد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان برگزاری مراسم بیستمین سالگرد همکاری‌های آلمان و روسیه در زمینه کنترل تسلیحات، یک کمیسر دولت فدرال آلمان اشراف ناظران وابسته به کشورش بر موضوع تسلیحات لیبی را تایید کرد.

به گفته وی آلمان، از نزدیک به کشف و انهدام مواد شیمیایی و رادیواکتیو باقی‌مانده از رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی نظارت دارد.

بر اساس اظهارات این کمیسر آلمان، در توافق کشورش با مقامات لیبی، طرفین در خصوص باقی ماندن بخشی از مواد هسته‌ای در خاک لیبی به توافق رسیده‌اند هرچند بحث‌ها در رابطه با شیوه نگهداری مواد هسته‌ای و سلاح‌های شیمیایی ادامه دارد.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که ورود آلمان به حوزه خلع سلاح شیمیایی لیبی به سبب اطلاعاتی است که این دولت در سایه همکاری‌های برلین با رژیم قذافی داشته است و امکان مدیریت نامناسب این موارد می‌تواند عواقب سنگین حقوقی و بین‌المللی برای دولت فدرال آلمان به همراه داشته باشد که این تسلیحات را در اختیار رژیم قذافی قرار داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.