همکاری امیر آقایی با بازیگر زن انگلیسی در فیلم « اتوپیا »

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

2-1-201422112348

امیر آقایی بازیگر سینمای ایران فیلمی محصول بریتانیا با عنوان «اتوپیا/آرمانشهر» را آماده اکران دارد. فیلمی که یک هنرپیشه انگلیسی کمتر شناخته شده به نام هانا اسپریت در آن ایفای نقش کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز به نقل از میزان، ،حدودا یک سال قبل بود که خبری در رسانه های ایران پیچید مبنی بر اینکه امیر آقایی بازیگر توانای وطنی تصمیم به کارگردانی فیلمی برای یک کمپانی اسکاتلندی دارد. در آن زمان اعلام شد که این کمپانی فیلمنامه “اتوپیا” امیر آقایی را خریداری کرده است و بناست به طور مشترک آن را با کارگردانی به نام حسن ناظر بسازد.

با این حال حضور امیر آقایی در این پروژه در همان حد فیلمنامه نویس باقی ماند و وی حتی به عنوان بازیگر هم جلوی دوربین حسن ناظر ایرانی مقیم اسکاتلند قرار نگرفت.

“اتوپیا” به کارگردانی ناظر و با حضور هانا اسپریت، باسکر پاتل و اندرو شِیور به عنوان بازیگران غیرایرانی و البته یک سری بازیگر ایرانی نظیر همایون ارشادی، کیهان ملکی، مسعود شهروند و ممنون مقصودی تولید شد.

به اشتراک بازیگران اوگاندایی و کانادایی

باسکر پاتل اصلیتی اوگاندایی تبار دارد و اندرو شِیور نیز کانادایی است. نکته حالب درباره تهیه کننده کار این است که هرچند در ابتدا اعلام شده بود تهیه کنندگان اسکاتلندی فیلم را میسازند اما تهیه کنندگی کا به طور مشترک توسط “کریس راب” اسکاتلندی و محسن علی اکبری تهیه کننده اثر فاخر “استرداد” انجام شده است.

داستان “اتوپیا” درباره یک زن افغانستانی است که همسرش ۸ سال پیش بر اثر جنگ قطع نخاع شده است ولی او قصد دارد به زندگیش تداوم ببخشد و تنها راه این موضوع وجود یک بچه است. این زن تصمیم می‌گیرد با لقاح مصنوعی باردار شود و به همین دلیل برای انجام این کار به هند می‌رود. فیلمبرداری کار هم در لوکیشنهایی واقع در هندوستان، افغانستان، تاجیکستان و انگلستان انجام شده است.

“اتوپیا” این روزها آخرین مراحل فنی را می گذراند و یک نکته عجیب درباره فیلم آن است که در سایت آی.ام.دی.بی زمان اکران این فیلم در ایران فوریه ۲۰۱۶(بهمن ۹۴) اعلام شده است این در حالی است که حتی دست اندرکاران شورای صنفی نمایش هم نهایتا برنامه اکران دو ماه آینده سینمای ایران را در اختیار دارند!

20141020130908-MV5BMTQxNDA3NjU0NV5BMl5BanBnXkFtZTgwMTUxOTc5MTE. V1  SX1303 SY574

سرمایه کار را حسن ناظر تامین کرده/در جشنواره رونمایی می شود

محسن علی اکبری که نامش به عنوان تهیه کننده فیلم آمده درباره وضعیت اکران “اتوپیا” به میزان گفت: تدوین و صداگذاری فیلم در اسکاتلند در حال انجام است و فیلم در جشنواره فجر امسال رونمایی خواهد شد.

وی درباره آشنایی خود با حسن ناظر کارگردان این کار افزود: ایشان سالها پیش از این در ایران هم فعالیت سینمایی داشت و فیلمهایی هم ساخته بود و از همان روزگار قدیم با هم آشنایی داشتیم تا اینکه ایشان ابراز علاقه کرد که با همکاری یک تهیه کننده اسکاتلندی فیلم جدیدش را تولید کنیم. من نیز فیلمنامه “اتوپیا” را با اصلاحاتی به اداره نظارت ارائه کردم و بهمن ۹۲ پروانه ساخت آن را گرفتم.

علی اکبری درباره اینکه سرمایه گذار فیلم اسکاتلندی بوده یا ایرانی ادامه داد: سرمایه کار توسط حسن ناظر کارگردان اثر تامین شد که طبیعی است ایرانی الاصل است.

ساناز پولادخان کیست؟

به گزارش میزان در فهرست تهیه کنندگان “اتوپیا” در سایت آی.ام.دی.بی نام زنی به اسم ساناز پولادخان نیز به عنوان دستیار تهیه کننده به چشم می خورد.

از آنجا که نام همسر نیوشا ضیغمی نیز آرش پولادخان است کنجکاو شدیم که بدانیم آیا این زن با همسر ضیغمی نسبت خانوادگی دارد. علی اکبری با بی اطلاعی از حضور چنین شخصی در تیم تولید “اتوپیا” گفت: چنین کسی در تیم تهیه کنندگان حضور ندارد و من نیز اسم او را نشنیده ام.

اخبار ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.