همکاری “بانک‌ها” با صنعت کشور راضی‌کننده نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک‌ها در خصوص تسهیلات ارائه شده به صنعتگران همکاری‌ لازم را ندارند و وام‌های داده شده را با نرخ تازه می‌گیرند.

علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: وضعیت صنعت درکشور سال‌هاست که به یک وضعیت روزمرگی دچار شده که از بالا به پایین جاری است، اگر مدیران ارشد و دولتمردان ما می‌توانستند مدیریت جهادی و سیستماتیک را اعمال کنند، صنعت ما دچار این وضعیت نمی‌شد.
 
وی در ادامه گفت: امروزه ما باید از این روزمرگی خارج بیاییم؛ ‌جایگاه صنعت را با تعاریف قدیمی تعیین نکنیم بلکه با توجه به سیاست‌های امروز که در صدر آن جدایی از اقتصاد نفتی و فسیلی است، ‌تعریف کنیم تا صنعت و صادرات ما رشد کند.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: نوع حمایت از صنعت در کشورمان باید بسیار جدی‌تر و علمی‌تر از قبل باشد که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به تمام این مؤلفه‌ها اشاره جدی و روشنی داشتند.
 
وی با اشاره به اهمیت حمایت فرهنگی از صنعت گفت: باید در فرهنگمان سبک زندگی و در کنار آن سبک مدیریت را تعریف کنیم؛ باید نگاهمان به تولید و صنعت حیثیتی باش و همچنین یک تحول بزرگ در زمینه‌های مختلف فرهنگی صورت بگیرد تا تأثیرات مستقیم خود را در عرصه‌های اقتصادی بگذارد.
 
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی بدون حمایت دولت نمی‌تواند پیشرفت کند اگر بخواهیم صنعت را به وضعیت درست و کارآمد برسانیم باید مردم‌سازی صورت بگیرد و برای این اقدام باید الگوی درست خصوصی را اجرا کنیم.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این سؤال حمایت بانک‌ها از بخش صنعت افزود: یکی از حمایت‌ مالی از بخش خصوصی تسهیلات بانکی است و همچنین تأمین‌کننده اصلی منابع مالی صنعتگران، بانکی‌ها می‌باشد؛ اما به سبب برورکراسی‌های بسیار و سختگیرانه استفاده از این منابغ مالی بسیار دشوار می‌باشد و در صورت گذراندن این مراحل سختگیرانه درصد بهره تسهیلات بسیار بسیار و دوره بازپرداخت آن بسیار کوتاه می‌باشد که مجموع این دلایل سبب ناکارآمد استفاده‌کنندگان از این منابع مالی می‌باشد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.