همکاری بانک مرکزی و بورس نرخ اوراق مشارکت مسکن را کاهش داد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: در این مدت در تلاش بودیم که از فعالیت‌های سودجویان جلوگیری کنیم و خوشبختانه باهمکاری که بین بانک مرکزی و بورس صورت گرفت بهای اوراق مشارکت مسکن به پنجاه و پنج هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن گفت: در پی همکاری‌های انجام شده بین بانک مرکزی و  بورس نرخ اوراق مشارکت مسکن کاهش یافته و به قیمت ۵۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا  بهنام محسنی رئیس اداره عملیات فرابورس از کاهش سقف خرید نمادهای اوراق تسهیلات مسکن خبر داد و گفته میزان هر کد معاملاتی در هر نوبت معامله به حداکثر ۹۰ ورقه کاهش می‌یابد و خریداران تسهیلات مسکن باید با توجه به این سقف تعیین شده اقدام به ثبت سفارشات و معاملات خود کنند.
در این خصوص محمد کفاش مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن به خبرنگار ایلنا گفت: با افزایش سقف تسهیلات وام مسکن در چند وقت اخیر شاهد فعالیت دلالان در خرید و فروش اوراق مشارکت مسکن بودیم تا جایی که نرخ آن تا ۸۰ هزار تومان برای هر ورق پانصد هزار تومانی رسید.
وی تصریح کرد: در این مدت در تلاش بودیم که از فعالیت‌های سودجویان جلوگیری کنیم و خوشبختانه باهمکاری که بین بانک مرکزی و بورس صورت گرفت بهای اوراق مشارکت مسکن به پنجاه و پنج هزار تومان رسیده است و هم اکنون با این نرخ در بازار خرید و فروش می‌شود.
کفاش افزود: در تعداد اوراق مشارکت کاهشی وجود ندارد و تنها در بهای این اوراق کاهش داریم.
مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن در خصوص تزریق اوراق مشارکت تازه به بازار گفت: قراری بر تزریق تازه نیست و اگر هم باشد بنده از آن اطلاعی ندارم.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.