همکاری با محققین برای تجاری سازی طرح های پژوهشی

۱۰م دیماه ،

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به محققینی که طرح آنان به تجاری سازی رسیده ولی منابع کافی جهت تحقق این کار ندارند کمک می کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مهندس غلامرضا صانعی، مدیر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عصر دیروز در مراسم افتتاحیه دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت گفت: ماشین سازی و تجهیزات سازی دو مقوله مرتبط می باشند که سازندگان بزرگ دنیا در این حوزه ها با ما همکاری نمی کنند و بیشتر قطعات در این زمینه ها ساخت داخل می باشند و در طی مدت یکساله که شاهد افت کیفیت در این حوزه ها بودیم عامل مهم آن سیاست های اعمال شده در این حوزه و کمبود منابع مالی بوده و تحریم ها تأثیر چندانی نداشته است.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه برای ساخت قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کشور افزود: از سال ۸۹ به بعد ضوابطی اعمال شد که سازمان گسترش و نوسازی در حوزه صنایع نوین و مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری کند و با مشارکت با بخش خصوصی سعی در انجام این کار داریم و علاقمندان و سرمایه گذاران بسیاری جهت سرمایه گذاری در ساخت تجهیزات داخلی ابراز علاقه کرده اند.

وی به صنایع نفت و گاز پرداخت و یادآور شد: در حوزه نفت و گاز در برنامه پنجم توسعه کشور و چشم انداز بیست ساله سرمایه گذاری های بسیاری انجام شده و این کار ادامه خواهد یافت.

**دانشگاه ها در تدوین استانداردهای صنعتی ورود کنند

مهندس صانعی ادامه داد: از دانشگاه ها می توان انتظار داشت که استانداردهایی را متناسب با توان داخل کشور تدوین کنند و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این مسیر از دانشگاه ها حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در ۹ ماهه قبل ۴۵ میلیون تن سیمان در کشور تولید کردیم و ۹ میلیون تن سیمان نیز به خارج از کشور صادر شده است.

وی تصریح کرد: از میزان فروش نفت کشور ۱۴/۵ درصد آن برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز کشور اختصاص داده می گردد.

گفتنی است، دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت عصر دیروز در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرده و تا ۱۱ دی ماه ادامه فعالیت خواهد داشت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.