همکاری بنیاد بازی‌های کامپیوتری با وزارت صنعت کلید خورد

۲۲خردادماه، موبنا- تفاهمنامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به منظور توسعه توان صنعتی و صادراتی کشور در حوزه بازی‌ها و سرگرمی های رایانه ای و حمایت از تولیدات داخلی امضا شد.

این تفاهمنامه با توجه به سند چشم انداز توسعه کشور ایران ۱۴۰۴ و تامین اهداف قانون پنجم توسعه اقتصادی، مبنی بر ارتقای سهم صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و نقش استراتژیک این حوزه در توسعه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه به امضای طرفین رسید .

بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای به نمایندگی بهروز مینایی مدیرعامل این بنیاد و وزرات صنعت ، معدن و تجارت به نمایندگی محمد حسین پاشنه طلا مدیرکل دفتر توسعه صنعت فناوری اطلاعات با امضای تفاهمنامه بر افزایش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

در این تفاهمنامه که در قالب شش ماده تنظیم شده بر همکاری مشترک وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بنیاد ملی بازی های رایانه ای در راستای توسعه توان صنعتی و صادراتی کشور در حوزه بازی ها و سرگرمی‌ها ی رایانه‌ای و حمایت از تولیدات داخلی تاکید شده است.

استفاده از توان بنیاد ملی بازهای رایانه‌ای در برنامه‌های کلان توسعه صنعت بازی‌ها و سرگرمی‌های رایانه ای در مناطق جغرافیایی برنامه ریزی شده بر اساس طرح امایش صنعت فناوری اطلاعات از مواد این تفاهمنامه به شمار می رود.

تنظیم بازار در خصوص محصولات و خدماتی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با صنعت بازی های رایانه ای مرتبط است، حمایت از حضور شرکت‌های تولید کننده بازی‌های و سرگرمی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه‌ها و رخدادهای بین المللی، حمایت از صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی صنعت بازی و سرگرمی های رایانه ای و حمایت از توسعه کاربرد محصولات و خدمات صنعت بازی‌ها و سرگرمی‌های رایانه‌ای کشور در بخش صنعت ،معدن و تجارت و همچنین دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متقاضی از دیگر موارد این تفاهمنامه است.

بر اساس این گزارش کمک به توسعه تعاملات بین المللی‌، کمک به ساماندهی صنعت بازی های رایانه‌ای از زمان تولید تا تکثیر و توزیع بر اساس رنجیره ارزش صنعت ، کمک به تسهیل و اردات مواد اولیه صنعت بازی‌های رایانه‌ای ، طراحی مکانیزم‌های کنترل واردات در زمینه صنعت بازی‌های و سرگرمی‌های رایانه‌ای و حمایت از آموزش‌های مختلف صنعتی در حوزه بازی‌ها و سرگرمی‌های رایانه‌ای و برقراری رابطه همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با مراکز بین المللی نظیر سازمان توسعه صنعتی ملل متحد از دیگر مواد این تفاهمنامه به شمار می رود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.