همکاری در حل بحران سوریه زمینه‌ساز گسترش و توسعه روابط ایران و مصر

۱۷اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: همکاری در حل بحران سوریه می‌تواند به نزدیک شدن مواضع ایران و مصر بیانجامد که قطعا زمینه‌ساز گسترش و توسعه روابط این دو کشور خواهد بود.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به همکاری ایران و مصر برای حل بحران سوریه و تاثیر آن بر افزایش و تقویت روابط بین دو کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب مردم مصر و روی کار آمدن محمد مرسی انتظار می‌رفت که روابط ایران و مصر گسترش و توسعه بیشتری پیدا کند اما تاکنون دو عامل اساسی مانع گسترش هرچه بیشتر روابط این دو کشور شده است.

وی ادامه داد: عامل اول؛ فشار غرب و رژیم غاصب صهیونیستی بوده که با شیوه‌های مختلف سعی دارند دولت مصر را از نزدیک شدن و گسترش روابط با ایران برحذر دارند چرا که گسترش روابط بین این دو کشور قطعا منافع شوم آنها را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

فیاضی عامل دوم را فشار جریان دین ستیز تکفیری‌ها در داخل مصر دانست و افزود: این جریان با ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در سوریه و دیگر کشورها درصدد تعارض و رویارویی شیعه و سنی بوده بنابراین در تلاش است که از هرگونه رابطه میان مصر و ایران جلوگیری کند.

 این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد رسیدن به روابط عادی و رو به گسترش بین این دو کشور نیازمند گذشت زمان بوده اما بدون شک همکاری در حل بحران سوریه می‌تواند به نزدیک شدن مواضع ایران و مصر بیانجامد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.