همکاری های علمی، قرآنی بین المللی در حوزه آموزش عالی باید توسعه یابد

فروردین ۱۴۰۳

باتوجه به وجود ظرفیت های بالای بین المللی در زمینه قرآن، همکاری علمی قرآنی بین المللی در حوزه آموزش عالی باید توسعه یابد.

 ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم در  امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه تاکنون بحث ضرورت و اهمیت تشکیل کارگروه توسعه همکاری های علمی قرانی بین المللی در کشور، با توجه به ظرفیت های بسیار بالای بین المللی در زمینه قرآن کریم در سطح آموزش عالی مورد  غفلت واقع شده است و لازم است این ظرفیت ها شناسایی و به صورت عملیاتی در سطح بین المللی به کار گرفته شوند.

 وی افزود: واقعیت تلخ این است که بعضی از کارها به صورت جزیره ای و موازی در کشور انجام می گردد  و ما در این کارگروه  مصمم هستیم با توکل  به خداوند متعال و حمایت تمامی دستگاه های ذیربط در راه  توسعه و اعتلای قرآن کریم به ویژه در سطح دانشگاهی  و بین المللی گام برداریم.

 قربانی تصریح کرد: عملکرد کمی و کیفی اقدامات قرآنی در مباحث علمی باید مورد بررسی قرار گیرد و اینکه چرا نباید دانشجویان غیر قرآنی نسبت به نگاه قرآن به مباحث علمی مطالبی بدانند! حال آنکه دوره های  مشترک آموزشی بسیاری در سایر علوم در خارج از کشور اجرا می گردد  همچنین ضرورت درج مفاد مرتبط با همکاری های علمی ، قرآنی را در  تفاهم نامه های علمی بین المللی با طرف های خارجی مورد تاکید قرار گیرند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.