همکاری کارگردان جوان با بزرگان تئاتر/˝بیوه‌های غمگین˝ به زودی روی صحنه

۱۷ام بهمن ،

کارگردان نمایش ˝بیوه‌های غمگین سالار جنگ˝ از انجام مذاکرات خود برای اجرای این اثر نمایشی خبر داد و گفت: این اثر قطعا اجرای عموم می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نمایش “بیوه‌های غمگین سالار جنگ” در اولین روز از اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت و نمایشی که با کارگردانی جوان حضوری موفق را در جشنواره تئاتر فجر تجربه کرد و با استقبال کم نظیر تماشاگران مواجه شد.

شهاب حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرانلاین بیان کرد: نمایش “بیوه‌های غمگین سالار جنگ” قطعا در سال آینده اجرای عمومی می‌شود، مذاکراتی را با مدیران سالن‌های تئاتری انجام داده‌ام و ترجیح می‌دهم در سالنی که اثر دیده شود و هم از هر لحاظ به نفع گروه اجرایی باشد اجرا رویم و برای اجرا بهترین و شریف‌ترین پیشنهاد را انتخاب می‌کنم.

حسین پور در رابطه با سالن مناسب برای اجرای این نمایش که در جشنواره تئاتر فجر امسال در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت بیان کرد: تالار چهارسو در بین سایر سالن‌های مجموعه تئاتر شهر مناسبتر است برای اجرای ما اما به سبب قسی که در آن وجود دارد ایده آل نیست، سالن استاد سمندریان در تماشاخانه ایرانشهر برای اجرای این اثر ایده‌آل ترین است.

کارگردان نمایش “بیوه‌های غمگین سالار جنگ” که امسال برای اولین بار تجربه حضور در جشنواره فجر را داشت عنوان کرد: همیشه جشنواره فجر برای من اتفاق بزرگ و فاخری بود امسال آثاری که در جشنواره دیدم نمایش‌هایی در حد جشنواره بین‌المللی نبود. نمایش ما در بخش غیر رقابتی جشنواره اجرا شد که در این مورد اعتراضاتی هم داشتم و شخصا به دبیرخانه جشنواره رفتم اما گفته شد که انتخاب‌ها توسط شخص دبیر جشنواره انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این نمایش با حضور در کنار برزگان تئاتری گلاب آدینه، جلال تهرانی و محمد امیر یار احمدی کلاس درس برای من بود.

“بیوه‌های غمگین سالار جنگ” قصه طمع سه بیوه (هوو) است که بر سر ارث و میراث اموال همسر خود جدال می‌کنند و در نهایت تصمیمی نابخردانه می‌گیرند و…

گلاب آدینه، مهسا مهجور، نورا هاشمی، حمیده مستعان، حمید رحیمی، محمد صدیقی مهر، مهدی بیاتی و محمدرضا انتظامی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

دیگرعوامل نمایش عبارتند از طراح صحنه و نور:‌ جلال تهرانی، طراح لباس: پریدخت عابدین‌نژاد، طراح صدا: مجید غلامعلی‌نژاد، آهنگساز: آرش عزیزی، طراح پوستر و بورشور: مرتضی میرمنتظمی، طراح آکسسوار: سعید حسنلو، گریم: احمد نگهبان.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.