همکاری یونسکو با سازمان جهانی کار در آموزش مشاغل سبز

در کنفرانس آموزشی محیط زیست برای توسعه پایدار در گرجستان عنوان شد؛

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز بر همکاری یونسکو با سازمان جهانی کار ILO برای ارائه آموزش مهارتهای لازم برای مشاغل سخت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدی زاده گفت: ایجاد مراکز ارتباط و پیوند مناسب بین کشورها با مراکز و مراجع بین المللی مرتبط در زمینه آموزش، پژوهش و آگاهی های زیست محیطی، ایجاد شبکه تلویزیونی، پایگاه های اطلاع رسانی و یا خبرگزاری محیط زیست با مشارکت و حمایت UNEP و  UNESCO  در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: ۳۵ سال پیش د ر تفلیس همه متفق القول بر اهمیت آموزش محیط زیست در بهبود و پایداری جهانی تاکید کردند و این نقطه عطفی در این زمینه در سطح بین المللی شد.
وی ادامه داد: امروز جهان سعی دارد تا به مدد آموزش، تفکر صرفا توسعه گرایی حاکم بر جامعه صنعتی را به سمت  تفکر پایداری سوق دهد و در این راستا آگاهی رسانی محیط زیستی تنها راه تغییر نگرش و ایجاد ارزشهای پایدار است.
وی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در حوزه آموزش برای توسعه پایدار در ایران تصریح کرد: طی سالهای ۲۰۰۹-۱۹۹۱ نرخ سواد از ۷۴٫۱ درصد به ۸۷٫۳ درصد رسیده است و رشد نرخ سواد در بین جامعه زنان نسبت به جامعه مردان  شتاب بیشتری داشته است.
محمدی زاده خاطر نشان کرد: آموزش برای توسعه پایدار در همه بخشها و در مقیاس های جهانی و ملی مستلزم وجود و اشاعه رویکردی است که بتواند با در نظر گرفتن نیاز جوامع پاسخی مناسب به چالشهای موجود و  پیش رو ارائه کند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.