همگامی دو مکتب بزرگ طب سنتی و پزشکی نوین، کمک به بهبود سلامت جامعه است

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: رییس موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، استفاده از دو مکتب بزرگ طب سنتی و پزشکی تازه را در کمک به بهبود سلامت جامعه بسیار موثر دانست و گفت: علمای این رشته باید رویکردی دانشگاهی و تلفیقی نسبت به آن داشته باشند.

دکتر اشرف الدین گوشه گیر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طب سنتی از قدیم در ایران وجود داشته است، تصریح کرد: از آنجا که جایگاه این شیوه با تاسیس دانشگاه تهران، در نظام سلامت و سیستم علمی دانشگاهی کشور کمرنگ شد، لذا لازم است دانشکده هایی در این زمینه ایجاد شود که طب سنتی را به مرتبه سابق بازگردانده و با رویکردی دانشگاهی در جهت اجرای آن گام برداشته شود.

وی در همین خصوص اظهار امیدواری کرد: در طی ۸ سال قبل گام بزرگی برای احیای طب سنتی در کشور برداشته شده است. تلفیق این دانش با علم پزشکی نوین زمانی صورت می پذیرد که از طب سنتی ایرانی در کنار پزشکی تازه استفاده شود. در قبل مردم بگونه ای خود جوش از این علم بهره برده و در حال حاضر نیز آن را بکار می برند اما علمای این رشته همچون طبیبان، داروسازان و رشته های وابسته به پزشکی باید این رویکرد را پیدا کرده و نسبت به استفاده از روش های تشخیص و درمانی طب سنتی در کنار پزشکی نوین اقدام کنند.

دکتر گوشه گیر در پایان با ابراز خرسندی از تاسیس معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت و دانشکده طب سنتی ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، یادآور شد: به نظر می رسد انجام چنین اقداماتی در راستای سرعت بخشیدن به ترفیع جایگاه این علم باستانی در کشور نقش ویژه ای را ایفا می کند. در واقع این همگامی و استفاده از دو مکتب بزرگ طب سنتی و طب تازه در کنار یکدیگر برای سلامت مردم نکته بسیار خوبی است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.