همگام با جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی/جایزه جلال ستاری اهدا می‌شود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

یکشنبه ۲۴ شهریور همزمان با اولین روز از جراهای صحنه‎ای نمایش‌های آیینی و سنتی ۷ نمایش در این جشنواره به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، از امروز ۲۴ شهریور ماه نمایش‌های آیینی، بازی‌های نمایشی، مجالس شبیه خوانی و پاتوق کودک و نوجوان و همچنین اجراهای صحنه‌ای کار خود را در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی آغاز می‌کنند.

در بخش صحنه‌ای امروز، نمایش‌ “مضحکه دزدها” نوشته پویان مختاری و به کارگردانی هادی عامل در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. “ارتش میرزا ملکم‌خان” به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات در ساعات ۱۷ و ۱۹ به تالار قشقائی می‌رود. “نیرنگ اورنگ” نوشته سید هاشم خان نافع و به کارگردانی الهام جعفری در دو نوبت ۱۹:۳۰ و ۱۷:۳۰ و در تالار سایه اجرا می‌شود.” بادهایی که به ساحل نمی‌رسد” نوشته و کار اکبر حسنی ساعت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در کارگاه نمایش به صحنه می‌رود.

“کل عنایت” ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ مهمان سنگلج می‌شود؛ این اثر نوشته و کار جواد انصافی است.

تالار هنر در دو نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ میزبان نمایش “نقطه حساس” نوشته فرزین پورمحمدی و کار شقایق مسافر می‌شود.

“نبرد پهلوان کچل و غول‌های قله قاف” نوشته محمد لقمانیان و کار هادی حسنعلی هم در ساعات ۱۷ و ۱۹ در خانه نمایش به صحنه می‌رود.

در بخش نمایش‌های آیینی، بازی‌های نمایشی، مجالس شبیه خوانی و پاتوق کودک و نوجوان نیز محوطه مجموعه تئاتر شهر ساعت ساعت ۱۶:۳۰ میزبان “رقص زمستان، خنده بهار” کار زهرا مریدی، “غول غولانکی” به کارگردانی سعید ذبیحی ساعت ۱۷:۳۰، “عروس باران” کار سید مهدی کشمیری ساعت ۱۸ و ساعت ۲۰ میزبان مجلس شبیه خوانی امیر کبیر کار مهدی دریایی خواهد بود.

همچنین در چهارمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در آخرین روز این نشست‌ها ساعت ۱۶ نشست “سپید بازی” با حضور محمد حسین ناصر بخت ساعت ۱۶، “تئاتر و آیین بر اساس تئوری و آثار گروتوسفکی” توسط پروفسور مارکو دمارینز از ایتالیا ساعت ۱۶:۳۵، “تکرار و زمان در آیین” با حضور حمیدرضا اردلان ساعت ۱۷:۱۰ و گزارش پایانی دبیر سمینار و اهدای جایزه جلال ستاری ساعت ۱۷:۴۰ در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی به دبیری داوود فتحعلی بیگی در پنج بخش مرور، صحنه ای، مهمان، دانشگاهی و بین الملل تا ۳۰ شهریورماه امسال برگزار می گردد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.