همیاران پلیس طی تعطیلات نوروز با پلیس همکاری می‌کنند

۱فروردین ۱۳،

همیاران پلیس طی تعطیلات نوروز با پلیس همکاری می‌کنند

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی گفت: همیاران پلیس طی تعطیلات نوروز با پلیس این استان همکاری می‌کنند.

 

به نقل از فارس، مهدی اسماعیلی اظهار کرد: به منظور اجرای بهینه این طرح، همکاری لازم با آموزش و پرورش استان خراسان شمالی برای آموزش این همیاران صورت گرفت و دانش‌آموزان به صورت مداوم آموزش‌های لازم را در طول سال فرا گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به تأثیرگذاری کودکان بر عملکرد والدین خود در حیطه انضباط اجتماعی و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها در مورد رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، اجرای طرح همیار پلیس موفق بوده است.

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی به نقش همیاران پلیس در کاهش حوادث و تخلفات اشاره کرد و یادآور شد: همیاران پلیس با مواجه شدن با تخلفاتی مانند نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن به هنگام رانندگی و پرهیز از رانندگی در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی به والدین خود تذکر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد پیشگیرانه پلیس برای جلوگیری از حوادث، استفاده از ظرفیت همیاران پلیس به منظور کاهش تخلفات امری اجتناب‌ناپذیر است.

اسماعیلی، ارتقای سطح فرهنگ ایمنی در ترافیک و تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری بین دانش‌آموزان و کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی را از اهداف اجرای طرح همیار پلیس بیان کرد.

خراسان شمالی افزون بر ۲۱ هزار همیار پلیس دارد که در طول سال آموزش‌های مرتبط به آنان ارائه می‌شود.

شنبه ۳ فروردین   ۱۱:۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.