همین حالا شما خوشبختید!

گردآوری شده توسط مجله خانواده ممتاز نیوز


بهترین راه زندگی کردن چیست؟ چند لحظه ای تامل کنید، سپس پاسخ دهید!!!


زندگی

گاهی اوقات فکر می‌‌کنم مهم نیست …چی داشته باشیم یا چقدر، مهم این است که از همانی که داریم راضی باشیم ؟! آدم‌هایی را می‌شناسیم که بسیار چیزها دارند اما باز هم احساس خوشبختی نمی‌‌کنند ولی کسانی هم می باشند که کم دارند ولی راضی‌اند شاید رضایت از زندگی همان خوشبختی است ، اگر این درست باشد، پس باید برای خوشبخت بودن یاد بگیریم که راضی باشیم»

زندگی مجموعه‌ای از لحظه‌هاست! چون پشت این لحظه، لحظه بعدی  و پشت اون لحظه بعدی و بعدی و …پس، اگر می‌خواهید  در کلیت بزرگ زندگی راضی باشید اول باید تمرین کنید تا در لحظه راضی باشید.

استادی که درس شادبودن می‌داد می‌گفت :

“اگه کسی تصمیم بگیرد فقط  در لحظه اکنون راضی باشد، بعد ، به لحظه بعدی که رسید، باز در لحظه اکنون راضی باشد و بعد به لحظه بعدی که رسید باز …..

او فقط برای راضی و شادبودن در یک لحظه تلاش کرده است، اما یک دفعه می‌بیند پنج سال است که راضی و خشنود است! اگه کسی از لحظه اکنونش ناراضی باشد، بعد، از لحظه بعد هم نا راضی باشد ، بعد… به خودش می‌اید و می‌بیند پنجاه سالش است و همه این پنجاه سال را نا راضی بوده است ! “

به همین سبب دانشمندان ذهن به لحظه، اکنون می‌گویند: لحظه ابدی اکنون. این استاد می‌گفت:

شرط رضایت این است  که در لحظه ابدی اکنون راضی و شاد باشید!!

اصلا” مهم نیست در لحظه اکنون چی کار می‌کنید، فقط تصمیم بگیرید مراقبه کنید که از هر کاری که  در لحظه انجام میدهید احساس رضایت و شادی کنید. به این کار می‌گویند مراقبه لحظه ابدی اکنون. این کار، اتفاقا” بر خلاف تصور، کار بسیار راحتی نیست. دانشمندان معتقدند در هر عمل و کاری که انجام می‌شود  مقداری انرژی نهفته است و ما فقط در صورتی که روی ان کار مراقبه داشته باشیم می‌توانیم ان انرژی را دریافت کنیم.

برای مثال از صبح آغاز می‌کنیم. از خواب که بیدار شدیم، دست و صورتمون را می‌شوییم و در همون حال به صد تا چیز فکر می‌کنیم، سپس صبحانه می‌خوریم در حالی که فکرمان هزار جای دیگر است غیر از صبحانه خوردن. بعد… در واقع هر کاری که انجام می‌دهیم به همه چیز فکر می‌کنیم غیر از همان کار. این سبب می‌شود انرژی پنهان کارها را دریافت که نکنیم، هیچ! کلی هم انرژی ذخیره شده‌مان را نیز بی‌جهت خرج کنیم!

زندگی در لحظه حال نیاز به تمرین بسیاری دارد اما قطعا قابل دسترسی می باشد.

ببخشید با بخشش اشخاصی که به شما آسیب رسانده اند و بخشیدن خودتان به خاطر اشتباهاتی که انجام داده اید، اجازه دهید قبل برود. همچنین با بخشش شما از احساسات منفی مانند تنفر، خشم، درد و … رهایی می بابید

تمرین‌هایی برای درک و لذت بردن در لحظه ابدی اکنون:

از فهرست های انجام کار خلاص شوید اگر می خواهید در حال زندگی کنید، باید برنامه ریزها و فهرست ها را کنار بگذارید. فقط اجازه دهید آنچه قرار اتفاق بیفتد و هنگامی که پیش آمد با آن درگیر شوید. مشکلی که در رابطه با فهرست ها وجود دارد این است که سبب می گردد شما به پیش بینی آینده بپردازید و درنتیجه نگران این باشید که اگر مطابق لیست کارها به اتمام نرسد چه کنید؟

نفس عمیق بکشید آیا می دانید که تنفس به شما کمک می کند تا با لحظه حال تماس پیدا کنید؟ این کارهایی است که می توانید انجام دهید:

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید، تمام مشغله های ذهنی خود را پاک کنید.

حالا نفسی عمسق بکشید. هوا را استنشاق کنید.

روی حرکت هوایی که وارد شش ها و دیافراگم شما می گردد تمرکز کنید. حال هوا را به آرامی توسط دهان خود از بدن خارج کنید.

اکنون هر بار که شش ها و دیافراگم شما کاملا آرامش می یابند را احساس کنید.

زمانیکه در حال انجام این کار میباشید، می توانید به پیام های پنهان گوش دهید یا با آنها صحبت کنید. پیام های پنهان می توانند شدیدا قوی عمل کنند به خصوص اگر به آنها اجازه دهید نه تنها بر روری ضمیر ناخودآگاه شما، که بر روی ضمیر هوشیار شما نیز چیره شوند.

زندگی

برخی از پیام های پنهان که می توانید آنها را به کار برید عبارتند از:

من در لحظه حال زندگی می کنم

من خودم را روی لحظه کنونی متمرکز می کنم

من مایل در زمان حال زندگی کنم

من بر قبل و آینده مقدم هستم

من امروز با روح و ذهن خود در آغوش می گیرم

ببخشید با بخشش اشخاصی که به شما آسیب رسانده اند و بخشیدن خودتان به خاطر اشتباهاتی که انجام داده اید، اجازه دهید قبل برود. همچنین با بخشش شما از احساسات منفی مانند تنفر، خشم، درد و … رهایی می بابید.

واقعیت را بپذیرید واقعیت می گوید شما نمی توانید آینده را کنترل کنید. شما قطعا می توانید برنامه ریزی کنید اما آن چیزی را تضمین نمی کند.

شما نباید به خاطر آینده مشقت بکشید، وقتی می دانید واقعا نمی توانید اتفاقها را پیشگویی کنید. تنها بیاموزید از امروز لذت ببرید.

اطراف خود را با اشخاص مثبت اندیش پر کنید اشخاص مثبت اندیش اغلب اشخاص شادی می باشند. آنها آینده خود را پیش بینی می کنند اما اجازه نمی دهند که این موضوع چگونگی زندگی آنها را در زمان حال کنترل کند. آنها از قبل خود ناله و شکایت نمی کنند. می توانید از آنها بسیار چیزها بیاموزید.

و حرف  آخر این که:

اگر بطور کامل در لحظه زندگی کنید، از قبل آسیب نمی بینید.

مهم نیست قبل چه بوده است . در زمان حال زندگی کنید

هنر زندگی کردن در لحظه حال ، هنری که کمتر کسی از آن بهره مند میباشد اما اگر بتوان آن را بدست اورد زندگی سرشار از لذت خواهد شد.

پس،  لبخند بر لب داشته باش. حالا آماده باش تا در لحظه ابدی اکنون، شاد و راضی باشی. از همین حالا آغاز کن! چون امروز اولین روز از روزهای باقی‌مانده عمر توست.

فرآوری: نسرین صفری

بخش خانواده ایرانی تبیان


منابع: ایسنا /پارسی بلاگ /سایت مناسب

مطالب مرتبط:

بی‌خیال حرف مردم شوید!

انتخاب باشماست، شاد یا غمگین؟

با مشکلات بی مشکل شوید

رفتارهایی که تخر‌یب‌تان می کند!

در اوج می مانید اگر…

… درحال بارگذاری


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش خانواده ایرانی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.