هم‌گرایی علمای اسلام در آرامش جامعه موثر است

مدیر حوزه‌های علمیه:

خبرگزاری پانا:مدیر حوزه‌های علمیه گفت: کمیته ویژه‌ای در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای مراکز تخصصی کار خود را شروع کرده و به زودی سطح چهار رشته مذاهب اسلامی راه ‌اندازی خواهد شد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، آیت‌الله حسینی‌بوشهری دیروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی مذاهب اسلامی گفت: راه‌اندازی رشته‌های تخصصی بسیار اهمیت دارد و هر چه آنها را گسترش دهیم ضروری است.

وی افزود: رشته مذاهب اسلامی قبل از این که مجوز رسمی از حوزه بگیرد متناسب با نیازهای جامعه، خودجوش شروع به کار کرده بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به انتظارات حوزه و جامعه از رشته‌های تخصصی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها از طلاب خیز خوب برمی‌دارند اما به مرحله‌ای که می‌رسند به آن بسنده می‌کنند باید بدانند که این تازه اول کار است و باید ادامه دهند.

وی با بیان این که کمیته ویژه‌ای برای مراکز تخصصی در مدیریت حوزه تشکیل داده‌ایم اضافه کرد: کمیته‌هایی برای پیگیری کارها که با سرعت و دقت لازم انجام شوند، تشکیل داده‌ایم و برای رشته‌های تخصصی نیز کمیته‌ای تشکیل  گردیده که با پیگیری این کمیته به زودی سطح چهار رشته مذاهب اسلامی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری به همگرایی و تعامل علمای گذشته با علمای اهل سنت اشاره کرد و گفت: گاهی عالم سنی و یا شیعه برای امت همدیگر فتوا می‌دادند و این همگرایی در سلامت و آرامش امت اسلامی نقش بسیار زیادی داشت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان حدیثی از پیامبر‌(ص) اظهار داشت: حوزه علمیه قم از هر جهت برای آموختن علم فراهم است و اگر کسی در استماع علم و دانش اندوزی، کوتاهی کند فردای قیامت احساس خسران خواهد کرد.

وی افزود: کسانی که به مرحله خوبی از علم رسیده‌اند و کرسی درسی دایر نموده‌اند و دیگران هم از او استفاده کرده‌اند اما خود او هنوز اندر خم یک کوچه است احساس خسران خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با توصیه به طلاب حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید قدر این فضا را بدانید و این نعمت، فضا و سلامت آن را غنیمت بشمارید و با اخلاق و آغوش باز باید مردم را به دین خدا دعوت کنید. امروز نیاز است که به اعتقادات شیعه مسلط شد و از طرفی با فقه و اعتقادات اهل سنت نیز آشنا شد تا بتوان بدون هیچ گونه حساسیت به فعالیت تبلیغی پرداخت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در پایان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در گذشته علمای تاثیر‌گذاری در سیستان و بلوچستان بوده امروز نیز دانش‌آموختگان موسسه آموزشی و پژوهشی مذاهب اسلامی باید در این استان بدرخشند و با رفتار و برخورد کریمانه، مردم را به راه درست و به سمت دین خدا دعوت کنند و به کار پژوهش ادامه دهند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.