هم اکنون سهم بسیاری از تحریم ها در حوزه علم وتکنولوزی است

فروردین ۱۴۰۳

سرپرست وزارت علوم در دیدار با کارکنان شاهد وایثارگر مطرح کرد؛

با توجه به اینکه هم اکنون سهم بسیاری از تحریم ها در حوزه علم وتکنولوزی است باید فرست در اختیار ایثارگران قرار گیرد تاهمچون دفاع مقدس سربلند شوند

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران ؛جعفر توفیقی گفت: دفاع مقدس فرهنگ شهادت وایثار را در کشور نهادینه کرد در حوزه علم وفناوری نیز شهدا وایثارگران فراوانی به خصوص در علوم هسته ای جان خود را در رسیدن به ارمانهای والا ی انقلاب نثار کردند چنانچه در هشت سال جنگ تحمیلی دفاع از کشور یک تکلیف بوده است واکنون جهاد علمی به نوعی دفاع مقدس محسوب می گردد .

وی افزود:هم اکنون دشمنان ماتلاش می کنند ان چرا که با ابزار نظامی نتوانستند آرمانهای نظام جمهوری اسلامی تحت تاثیر قرار دهند هم اکنون از دریچه وابستگی های علمی وارد شوند به طوری هم اکنون سهم بسیاری از تحریم ها در حوزه علم وتکنولوزی است .

توفیقی تصریح کرد امروزه که کشور ما در حوزه سیاسی باسربلندی وافتخار ظاهر می گردد واز ارمانهای خود دفاع می کند بخش مهمی از ان مربوط به پیشرفت واقتدار در حوزه علمی است چنانچه جوامع توجه شده اند که در ایران پیشرفت واستعداد شگرفت انگیز وجود دارد .

وی در ادامه به مشکلات ایثارگران اشاره کرد وگفت باتوجه به اینکه ایثارگران دران برهه از دفاع مقدس الویت اول کشور بوده اند وبرخی از فرصتهای خود را از دست داده اند باید این فرصت در اختیار انها قرار بگیرد تا تاهمچون دفاع مقدس سربلند شوند. 

وی تصریح کرد عدالت به این معناست که فرصتهای علمی ومدیریتی را به اشخاص دهیم تا توانمندی های خود را نشان دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.