هندوانه اثرات ناشی از آلودگی هوا را خنثی می کند

مصرف هندوانه به خصوص در آلودگی هوا برای خنثی کردن اثرات مضرر آن مفید است.

میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با شروع فصل گرما به خصوص تابستان یکی از دغدغه های مردم فراهم کردن آب موردنیاز بدنشان است که با وجود گرما حفظ آب بدن از اهمیت بسیاری برخودار است و پیش تر ذهن مردم را در لیگ می کند.
 
وی افزود: بیشتر مردم به دنبال مواد غذایی هستند که مقدار آب بدنشان را در طول روز و طی فعالیتی که دارند فراهم کند.
 
علاوه بر مصرف آب که مهمترین و متداول ترین راه برای تامین آب از دست رفته و برگرداندن آب مورد نیاز بدن می باشد استفاده از مواد غذایی حاوی آب که شامل میوه جات و سبزی حاوی فیبر است که آرام آرام مواد مغذی و آب در دستگاه گوارش مدت پیش تری می ماند و دیرتر هضم می شود.
 
زراتی ادامه داد: از انواع سبزیجات کاهو یکی از مفید ترین سبزیجات است که دارای آب فراوان است که مصرف آن در طول روز آب مورد نیاز بدن را تا حدودی فراهم نمی کند.
 
وی اظهار داشت: از نوع دیگر مواد غذایی حاوی آب انواع صیفی جات مانند هندوانه، خربزه، طالبی به خصوص هندوانه که دارای آنتی اکسیدان فراوان است.
 
مصرف هندوانه به خصوص در آلودگی هوا برای خنثی کردن مواد مخرب بسیار مناسب است، علاوه بر این مواد میوه های مثل زرد آلو، انگور نیز به مقدار مناسبی آب را برای بدن فراهم می کند.
 
وی توصیه کرد: در کنار مصرف انوع میوه ها و سبزیجات مصرف به مقدار کافی آب هم لازم است چون مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات بر فیبر باعث ایجاد یبوست می شود بنابراین در عین مصرف انواع میوه ها و سبزیجات پر آب باید مقدار آب هم بین آنها مصرف شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.