هند تعهدی به تحریم‌های آمریکا ندارد

فروردین ۱۴۰۳

وزیر امور خارجه هند در رابطه با نحوه دور زدن تحریم‌های آمریکا برای واردات نفت ایران گفت: دهلی‌نو خود را به تحریم‌های آمریکا متعهد نمی‌داند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ نقل از وال استریت ژورنال، هند امروز اعلام کرد: دهلی‌نو خود را به تحریم‌های آمریکا متعهد نمی‌داند و به تحریم‌های سازمان ملل پایبند است.

بر اساس این گزارش، سلمان خورشید وزیر امور خارجه هند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه دهلی‌نو برای دور زدن تحریم‌های آمریکا برای واردات نفت ایران چیست، گفت: ما خود را به تحریم‌های آمریکا متعهد نمی‌دانیم و به تحریم‌های سازمان ملل پایبند هستیم. ما در تحریم‌های سازمان ملل و قطع‌نامه این سازمان حضور داشتیم و به آن رای دادیم.

وی که در حاشیه کنفرانسی در دهلی‌نو سخن می‌گفت، افزود: تحریم‌های سازمان ملل در مورد برنامه هسته ای ایران به هند مربوط است.

خورشید خاطرنشان کرد: مسائل دیگری برای واردات نفت از ایران وجود دارد، مانند در دسترس بودن نفتکش و ارائه خدمات بیمه برای انتقال نفت ایران به هند و همچنین وجود سیستم بانکی برای پرداخت پول نفت ایران.

وزیر خارجه هند در حالی‌این اظهارات را بیان می‌کند که دیگر مقامات دولت هند خواستار افزایش واردات نفت از ایران می باشند چراکه این اقدام مانع خروج ارز از این کشور می‌شود.

این مقام هند همچنین گفت: اقتصاددانان و بانکداران در حال بررسی چگونگی مدیریت پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک های ترکیه‌ای که در حال بسته شدن است، می باشند.

وی افزود: آنچه اتفاق افتاده، این است که کانال‌های بانکی در دسترس ما در ترکیه اکنون بسته شده است، این‌که چگون این موضوع را حل کنیم وظیفه مقامات اقتصادی و بانکی است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پول نفت ایران به چه صورت پرداخت خواهد شد، گفت: نمی‌تواند بگوید چگونه این پول پرداخت خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.