هند در روابط و همکاری خود با ایران به حاشیه‌ها توجه نمی‌کند

چهارشنبه ۱۷ خرداد – ۰۵:۰۸:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس دیوان محاسبات هند و رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران امروز در محل دیوان محاسبات کشور دیدار و در خصوص توسعه همکاری دوجانبه در امر حسابرسی و نظارت مالی تبادل نظر کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، وینود رای رئیس دیوان محاسبات هند و رئیس دوره‌ای آسوسای (سازمان دیوان محاسبات کشورهای آسیا) که به دعوت رحمانی فضلی رئیس کل دیوان محاسبات کشور به ایران سفر کرده است، در این دیدار با ابراز خوشنودی از این سفر، اقدامات صورت گرفته برای اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه امضا شده بین دو دیوان در امر آموزش را موثر خواند و گفت: دیوان محاسبات هند آمادگی دارد با تبادل استاد و دانشجو از تجربیات ایران در امر حسابرسی و نظارت مالی استفاده کند و متقابلا تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهد.
بر اساس گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، وی با اشاره به اهمیت حسابرسی محیط زیست گفت: از آنجا که این نوع حسابرسی در دهه‌های آینده حسابرسی دولتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، دولت ها اعتبارات زیادی به این بخش تخصیص می‌دهند؛ دیوان محاسبات هند نیز برای افزایش مهارت نیروهای خود در این حوزه، مرکز جدید آموزشی تاسیس کرده که اواخر امسال به بهره برداری خواهدرسید. تجربیات و پژوهش های دیوان محاسبات ایران از جمله در خصوص حسابرسی محیط زیست خزر می تواند در این مرکز مورد استفاده جهانی قرار گیرد.
رییس دیوان محاسبات هند طرح در دست احداث «سنا» – سامانه نظارت الکترونیکی- را که چهار هزار نقطه درآمد و هزینه کشور را به مرکز کنترل دیوان محاسبات کشور متصل خواهد کرد، اقدام ابتکاری و جدید خواند و خواستار کسب اطلاعات بیشتر برای استفاده از تجربیات ایران شد.
این مقام هندی با اشاره به علاقمندی دولت هند به تقویت روابط خود با ایران و ابراز  این علاقه در سطح بین المللی، گفت: روابط هند و ایران ریشه تاریخی و کهن دارد و با احساس خوبی که مردم هند از گذشته‌ها نسبت به ایران  داشته و دارند، در آینده نیز تداوم خواهد یافت و دولت هند در روابط و همکاری خود با ایران به حاشیه‌ها توجه نمی‌کند و هرگونه فشاری را تحمل نخواهد کرد.
در این دیدار، رحمانی رییس کل دیوان محاسبات، با اشاره به سفرهای کاری خود به هند و برگزاری موفقیت آمیز کنگره آسوسای در این کشور، ابراز امیدواری کرد که این سازمان آسیایی در دوره ریاست هند در جهت اهداف متعالی خود برای تقویت همکاری دستگاه‌های نظارتی کشورهای آسیا و افزایش مهارت‌های فنی حسابرسان آنها، قدم های مهمی بردارد.
رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی و رئیس اکوسای( سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضواکو) با استقبال از دیدگاه‌های همتای هندی خود در خصوص اهمیت حسابرسی آی تی و محیط زیست، و با تاکید بر ضرورت تقویت مبانی نظری و کسب تجربیات عملی در اینگونه حسابرسی گفت: دیوان محاسبات ایران در صدد است که هر یک از پروژه های ملی یک پیوست حسابرسی زیست محیطی داشته باشند.
رحمانی فضلی در این ملاقات که سفیر هند در ایران نیز حضور داشت، زمینه‌های موجود برای توسعه همکاری دو کشور ایران و هند را وسیع خواند و با تحسین مواضع مستقلانه هند در مباحثات بین المللی خواستار استفاده متقابل از ظرفیت ها و فرصت‌ها شد.
سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند گفت: چنانکه وزیر اقتصاد هند در آمریکا اعلام کرد این کشور به رغم تحریم به همکاری اقتصادی با ایران ادامه می دهد.  این موضوع را نخست وزیر و وزیر امور خارجه هند هم به وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده اند .
وی افزود بین دو کشور ظرفیتهای خوبی در حوزه اقتصاد برای همکاری وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۶۱۷۰۸۱۸۸۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.