هند پاکستان را به اعزام نیرو به کشمیر متهم کرد/اسلام‌آباد: اتهام‌ها بی‌اساس است

۱۹م دیماه ،

به دنبال کشته شدن چندین سرباز در منطقه‌ی کشمیر، دولت دهلی‌نو پاکستان را به اعزام نیروهای نظامی به این منطقه‌ی مورد مناقشه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام نظامی هند به شبکه خبری تایمز این کشور گفت که علاوه بر کشته شدن دو سرباز هندی در منطقه‌ی کشمیر، جسد یک سرباز دیگر در یک منطقه‌ی جنگلی مجاور کشف شده است.

از دیگر سوی، ارتش پاکستان با انتشار یافتن بیانیه‌ای، ضمن رد موضع هند مبنی بر نقض آتش‌بس از سوی نظامیان این کشور و ورود به بخش هندی منطقه مورد مناقشه کشمیر، اعلام کرد: در این اتفاق دو تن از سربازان پاکستانی در اثر شلیک نیروهای هندی کشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد، اتهام‌های مطرح شده از سوی دولت هند علیه پاکستان مبنی بر اعزام نیرو به کشمیر و اقدام به کشتن سربازان هندی بی‌پایه و اساس است.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، ارتش پاکستان اتهام‌های مطرح شده از سوی دهلی‌نو را مبنی بر این‌ که این ارتش دست به انجام اقدامات تحریک‌آمیز زده است، رد می‌کند.

در همین حال، در پی کشته شدن چند سرباز هندی در منطقه‌ی کشمیر که گفته می‌شود به دست نیروهای پاکستانی صورت گرفته است، وزرای دفاع دو کشور تماس تلفنی داشته‌اند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت دفاع هند صادر شد، آمده است: هند کشته شدن این دو سرباز هندی را نتیجه‌ی اقدام تحریک‌آمیز پاکستان می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است، دهلی‌نو از اسلام‌آباد انتظار دارد به توافقنامه‌ی آتش‌بس در منطقه‌ی کشمیر پایبند باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.