هند کاهش واردات نفت از ایران را به طور رسمی اعلام نکرده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر نفت هندوستان گفت: هندوستان رسمی و علنی نگفته است که واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد اما به واردکنندگان عمده‌اش، کاهش نفت از ایران را گوشزد کرده است. خبرگزاری فارس: هند کاهش واردات نفت از ایران را به طور رسمی اعلام نکرده است

خبراقتصادی: هندوستان در ۸ ماه اول سال جاری ۵٫۸۲ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است.

براساس گزارش اکونومیک تایمز،، واردات نفت خام از آوریل تا نوامبر سال جاری نصف هدف‌گذاری واردات ۱۱ میلیون تنی است.

وزیر نفت و گاز طبیعی هندوستان گفت: هندوستان در سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۲۴ حدود ۱۳٫۱۴ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است که  نسبت به سال قبل از آن ۱۸٫۱۱ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، هندوستان در سال ۲۰۱۰- ۲۰۱۱ حدود ۱۸٫۵ میلیون تن نفت خام از منطقه خلیج فارس وارد کرده است.

وزیر نفت هندوستان گفت:‌ هندوستان، چین و کره شمالی از کشورهایی می باشند که با معلق ماندن تحریم‌ها، واردات از ایران را  ادامه می‌دهند و مفهوم آن این است که نقل و انتقالات مالی با ایران در بانک این کشورها با مشکل مواجه نمی‌شود.

وی افزود: هندوستان اکنون از ۳۰ کشور جهان مواد اولیه خام وارد می‌کند و به صورت رسمی وعلنی نگفته است که واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد، اما به واردکنندگان عمده‌اش، کاهش نفت از ایران را گوشزد کرده است.

این مسئول هندی گفت:‌ایران در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ دومین تأمین کننده نفت هندوستان بود که در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۱۲ با ۴ رتبه کاهش به جایگاه هفتم رسیده است.

براساس این گزارش، ایران در سال ۲۰۱۰-۲۰۰۹ حدود ۲۱٫۲ میلیون تن نفت به هندوستان وارد کرد که در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ به ۱۸٫۱ میلیون تن رسید.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.