هنرستانها از مهر ماه ۳ ساله می‌شوند

۲۷فروردین۱۳،

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهر امسال تمامی هنرستانها سه ساله می‌شوند و دبیرستانها نیز به دو دوره اول و دوم تقسیم می‌شوند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از برنامه‌های مهم سند تحول سه ساله شدن دوره تحصیل در دبیرستانها و هنرستانها و مراکز فنی و حرفه‌ای است و این دوره به صورت کاملا تخصصی به دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی تصور می‌کنند آموزش و پرورش در اجرای نظام تازه تنها پایه ششم را راه‌اندازی کرده است، در حالی که سه ساله شدند هنرستانها که در سالهای قبل دو ساله بود، مهمترین بخش تحول در نظام آموزشی تازه است.

حاجی بابایی تصریح کرد: از مهر امسال تمامی هنرستانها سه ساله می‌شوند و دبیرستانها نیزبه دو دوره اول و دوم تقسیم می‌شوند، به این معنا که پس از پایه ششم، سال اول متوسطه اول آغاز می‌شود و پس از اتمام سه ساله اول متوسطه، سه ساله دوم به صورت تخصصی برای دانش آموزان آغاز خواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای، هنرستانها و مراکز کاردانش پس از اخذ دیپلم به صورت مستقیم به عنوان یک کارآفرین وارد بازار کسب و کار و تولید می‌شوند، لذا باید بتوانیم در مدت کوتاهی دانش آموزان را به سمت هنرستاها سوق دهیم.

وی تاکید کرد: برای توسعه هنرستانها باید سایر نهادهای مرتبط با کار از جمله جهاد کشاورزی همکاری مستمری با هنرستانهای کشور داشته باشند تا آموخته‌های علمی و عملی این هنرجویان به طور مستقیم با بازار کار گره بخورد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.