هنرستانی ها می توانند تا مقطع دکترا ادامه دهند

۲۶م دیماه ،

اما گاهی این امر برای عده ای میسر نیست ویا سبب دغدغه می گردد برای مثال احمد غلامی در این زمینه گفته:من به رشته های فنی و حرفه ای علاقمندم اما نمی دانم برای هنرستانی ها امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالا مثل دکترا وجود دارد یا خیر؟
واما ابراهیم سحرخیز معاون متوسطه آموزش و پرورش در پاسخ به سوال مطرح شده گفت: بله هنرجویان هنرستان‌ها دیگر نبایددغدغه‌ای برای ادامه تحصیل داشته باشندچون زمینه ادامه تحصیل آنان تا سطح دکترای حرفه‌ای فراهم شده است.

وی افزود: توجه به اشتغال پایدار با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک نگاه مطرح در جامعه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با توجه به تاکید سند تحول بنیادین در راستای آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان شاخه نظری گفت: در حال حاضر این ظرفیت برای آموزش به تمامی دانش‌آموزان شاخه نظری امکان‌پذیر نیست و هرساله فقط امکان آموزش یک مهارت به ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در این شاخه وجود دارد.

وی هم چنین گفت :افزایش چشمگیر دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها و مراکز کاردانش در بعضی استان‌ها سبب عقد قرارداد آموزش و پرورش با بخش خصوصی برای آموزش‌های تخصصی به این هنرجویان شده است.

سحرخیز در خصوص تجهیز هنرستان‌ها به امکانات و فناوری‌های تازه اضافه کرد: در بودجه سنواتی سال قبل برای اولین بار ردیف مستقلی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت که این مبلغ امسال به ۳۱ میلیارد تومان رسیده است و علاوه بر این امر مقرر شده است ۲۰ درصد از اعتبارات عمرانی استانی صرف تجهیز هنرستان‌ها شود که البته اینها کافی نیست و برون‌سپاری نیز باید مد نظر قرار گیرد.
بنابر این دانش آموزان هنرستانی با خیال راحت می توانند به تحصیلشان ادامه دهند.
۴۵۲۳۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.