هنرستان ها ۳ ساله خواهند شد

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از افزایش دوره آموزشی هنرستان‌‌ها به سه سال در نظام آموزشی جدید خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی بابایی با اعلام اینکه استقرار نظام آموزشی جدید افتخاری بزرگ برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اظهار داشت: استقرار نظام آموزشی جدید یکی از بزرگترین و حجیم‌ترین کارهای آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته بود که با تمام سختی‌ها صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیاری برای استحکام هرچه بیشتر این نظام پیش‌بینی شده است، افزود: محتوای کتب درسی پایه سوم ابتدایی و پایه اول راهنمایی از هم اکنون در حال تدوین است تا کتب جدید این پایه‌ها برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ آماده شوند.

حاجی بابایی با اعلام آغاز تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: از این پس در گفتمان‌های جامعه، آموزش و پرورش به دو دوره قبل و بعد از تحول بنیادین باید تقسیم شود، زیرا در راستای تحقق این تحول، تغییرات بسیاری صورت پذیرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با استقرار کامل نظام آموزشی جدید، دوره آموزشی هنرستان‌ها از دو ساله فعلی به سه سال افزایش خواهد یافت و دانش‌آموزان بعد از گذراندن پایه سوم راهنمایی (پایان دوره متوسطه اول) در صورت تمایل می‌توانند در هنرستان ادامه تحصیل دهند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.