هنرستان هنری در شهر Burgos

هنرستان هنری در شهر Burgos

ساختمان معانی زیادی را در بر دارد. اما برخی مواقع یک ساختمان نسبت به دیگر ساختمان‌ها متمایز است.

اختصاصی معماری نیوز:

ساختمان معانی زیادی را در بر دارد. اما برخی مواقع یک ساختمان نسبت به دیگر ساختمان‌ها متمایز است.

این ساختمان‌ها ویژگی‌ها و ماهیت مختص به خود را دارند. وقتی به مدرسه به عنوان یک کارگاه بزرگ ، که کارهای دستی مختلفی در آن انجام می‌شود ، نگاه می‌کنیم ، فضاها به فضای کاری هنرمند ، استودیوی طراحی و یا کارگاه کابینت‌سازی ابداع می‌شوند.

این ویژگی باید مشخص بوده و خود ساختمان مفهوم آن را برساند. هر قسمت می‌بایست متفاوت باشد اما دانش‌آموزان باید با تمام فعالیت‌های صورت گرفته در داخل ساختمان آشنا باشند و بدانند که در هر کارگاه چه کاری انجام می‌شود.

آنها باید خود را جزئی از کل مدرسه بدانند. هدف ما این است که دید دانش‌آموزان را تا جایی که ممکن است باز کنیم و این قضیه بخشی از کلید روند آموزش و یادگیری است.

این ساختمان با شکل هندسی محل مطابقت دارد. طبقه همکف به شکل زمین ملک است. در بالای این بخش ، ورودی ساختمان ، سالن اجتماعات و اتاق کنفرانس قرار دارد.

نمای خارجی توصیفی از مکان است. طبقه همکف به صورت پایه عمل می‌کند و با آجرکاری کلینکر سیاه ساخته شده. بخش فوقانی ساختمان به شکل جعبه‌ای آبی رنگ است.

در طبقه زیرین کارگاه‌ها و در طبقه فوقانی کلاسهای تئوری و تمام قسمت‌ها بر روی هم قرار دارند.

این پروژه به شکل مدولار ساخته شده و از ساختار ساده مقاومی استفاده می‌کند و با دو راهروی خروج اضطراری ساخته شده که به چند ضلعی‌های سالنی شکل و محورهای عمودی متصل است که شکل حلقه‌مانند دارند و در بهترین حالت ممکن تمامی قسمت‌ها را بهم مرتبط می‌سازند.

در این سازه قسمت‌هایی نیز بدون هیچ استفاده خاصی وجود دارند. در آموزش هنر، تبادل شخصی، روابط و اطلاعات تنظیم نشده، بخش مهمی از فرآیند بلوغ وجود دارد.

چنین مکانی بدین منظور لازم است. در این قسمت یک سالن ورودی به سمت راهروهای اطراف ، بخش کوچک استراحت رو به خیابان با دستگاه‌های رفع خستگی کشیده می‌شود. اتاق کنفرانس در امتداد سالن ورودی است که با دیوار کشویی از هم جدا می‌شوند.

اگر برای کنفرانس نیاز به فضای بیشتری باشد، می‌توان دیوار را کشید و از فضای سالن ورودی نیز استفاده کرد. نحوه استفاده از این فضا به کاربران بستگی دارد و اندازه سالن امکان برگزاری نمایشگاه، مناظره، نمایش مد و غیره را میسر می‌سازد.

این قسمت با پارتیشن شیشه‌ای از خیابان جدا شده و شبیه به ویترینی است که دانش‌آموزان کارهایشان را از آنجا در معرض نمایش همگان قرار می‌دهند و از سوی دیگر دانش‌آموزان با یکدیگر به تبادل نظر می‌پردازند.

دیوارهای پارتیشن از تخته‌های لاستیکی ساخته شده‌اند که همگام با مطابقت‌های آتی برای برنامه‌های آموزشی است که بی‌شک یکی از عوامل در حال تکامل سریع در عصرفن‌آوری جدید است. با اینکه پارتیشن‌ها فضای داخل را بخش بخش می‌کنند اما مانع دید بین فضاها نمی‌شوند.

شرایط زیرخاک و بستر زمین به گونه‌ای است که با صرف هزینه بیشتر امکان ساخت چند طبقه زیرین دیگر وجود داشت.

از این فضا می‌توان به عنوان پارکینگ ماشین و دوچرخه استفاده کرد اگرچه مسلماً برای موارد دیگر هم می‌توان به طور همزمان استفاده کرد. هدف عمل کردن همانند یک جعبه خالی تا یک کاغذ سفید و ایجاد خلاقیت برای دانش‌آموزان و مدرسان است.




منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز – ترجمه : سمیه پیلوار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.