هنرمندان ابعاد رخداد نهضت پانزده خرداد را با ابزار هنری تبیین کنند

۱۹خردادماه،

حسینی نهضت پانزده خردادرا برگ زرینی از افتخارات مردم ایران دانست و از هنرمندان خواست ابعاد مختلف این نهضت را با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری به تصویر کشیده و برای همگان تبیین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی،،’سیدمحمدحسینی’شامگاه شنبه در آیین اختتامیه دومین یادواره هنری طلوع خرداد با گرامیداشت یادوخاطر شهدا و طلایه داران نهضت مردمی پانزده خرداد ۴۲ برگزاری این گونه جشنواره ها را فرصت مغتنمی برای مرور این رخداد بزرگ وآشنایی همگان باابعاد این نهضت عنوان کرد. 

حسینی گفت:کسانی که از مرجعیت دینی،نظام مقدس اسلامی ایران، و دفاع مقدس صیانت کردند قطعا بدون هیچ چشم داشتی دست به این عمل زدند. 

وی افزود: راه شهدا همواره ادامه دارد و خون آنها هرگز هدر نرفته و پایمال نخواهد شد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:خوشبختانه مردم ایران اسلامی با الگو گیری از مقام شامخ شهدا با همان روحیه جهادی و بلکه مضاعف تر از دستاوردها و آرمانهای امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی صیانت می کنند. 

حسینی رخدادهای سوم خرداد (آزادی خرمشهر) چهارده و پانزده خرداد اشاره کرده و گفت:ملت با بصیرت و فهیم ایران اسلامی با حضور پرشکوه و یکپارچه خود در انتخابات بیست و چهارم خرداد ماه جاری برگ زرینی دیگری به افتخارات خردادماه اضافه خواهندکرد . 

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی اظهارداشت:در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری باید فردی را انتخاب کنیم ادامه دهنده راه شهدا و صیانت کننده ارزشهای دفاع مقدس ، انقلاب اسلامی ، آرمانهای بنیان گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد. 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و سید احسان قاضی زاده هاشمی مدیرکل ارشاد استان تهران و جمعی از خانواده های شهدا پانزده خرداد شهرستان ورامین و پیشوا مورد تجلیل و همچنین از برگزیدگان دومین جشنواره یادوآره هنری طلوع خرداد تقدیر شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.